Antenne Design software

E

embeddedlover

Guest
Hej, jeg vil evaluere antenne design software. Jeg laver R & D på denne front. I øjeblikket, jeg har hænder på kun på EMPro (fra Agilent). Også jeg kender Antenne Magus og HFSS. Kan nogen nævne en række andre software til rådighed i markedet? Jeg vil have en sammenligning af forskellige antenne programmel til rådighed på markedet.

Tak for oplysningerne ... Enhver anden antenne design software til rådighed?

Tak for dine svar ... En sammenligning af de nævnte software kan hjælpe mig så godt som andre ...

[Url = http://emcos.com/index.php?id=165] EMCoS antenne Virtual Lab [/url] - Metode Moments koden

CST, HFSS, FEKO men feko er den hurtigste EMPro jeg vide det bruger fdtd metode, CST bruger også fdtd hfss bruger FEM FEKO bruger MOM hvis youdesign ultrawideband systemet fdtd methot er velegnet, hvis du ønsker analyse hurtigt brug feko (MoM), hvis du vil have meget meget hurtigt bruge analytisk legalisering metode og bruge C / C + + eller Matlab

WIPL-D er et andet 3D-EM Solver. Det sould være temmelig godt, de fyre programmering det virkelig synes at nu deres kram, i hvert fald i teorien (de skrev flere bøger om dette emne). Der er også en gratis prøveversion - men jeg kunne ikke få noget nyttigt ud af det ... så jeg rent faktisk ville ikke anbefale det.

roxxon havde u prøve vores design på WIPL-D sezgyno, hvad der gør FDTD støtte ultrabrede band i forhold til MoM .... hvilke valg, vi er nødt til at lave, mens du vælger en simulator?

[Quote = dharanidhar; 854782]? Roxxon, har u prøve vores design på WIPL-D sezgyno, hvad der gør FDTD støtte ultrabrede band i forhold til MoM .... hvilke valg, vi er nødt til at lave, mens du vælger en simulator [/QUOTE], når du bruge fdtd metode, du mesh struktur og dit tidsdomænet pulse.the tidsdomænet puls omfatter din frekvens bandwith.But når brug MoM (frekvensdomænet) du maske kun struktur, men du skal beregne frekvenser, en af ​​one.If din struktur har mange detaljer MoM metode kan være langsommere end FDTD. Jeg råder dig, når du desidn en antenne prøve i mange simuleringssoftware, fordi på det tidspunkt har du måske ikke kender detaljerne i den løsning, metode, så du kan designe defekt.

Du kan prøve [url = "http://www.antennasoftware.com.ar"] AN-SOF [/URL]. Dette er en wire MoM-kode med konform geometri modellering. Det er den eneste MoM koden med buede segmenter, som nøjagtigt følger konturen af ​​helix, loop og spiral antenner. Denne funktion forbedrer konvergens kurs i forhold til NEC-baserede software med lige trådsegmenter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back