antenne og transmission line site

F

flatulent

Guest
www.amanogawa.com har en flok applets på antenneplacering mønstre og pdf-filer. af teorien.Dette er meget godt for nybegyndere.

Hej,
Jeg er involveret i en undersøgelse af lineære og Planformat trinvis arrays.Jeg leder efter formler af Directivity.Jeg
har været at skrive en kode.Den generelle formel for Directivity skal kontrolleres for særlige tilfælde (ensartet array ..).
Kan u hjælpe mig?

Thanks in advance
Lupin

De bøger, som Kraus har thes ligninger.Den nemmeste prøvesag er broadside med de elementer, et halvt bølge fra hinanden.Det område, bør alle tilføje op på aksen vinkelret på det plan, der indeholder radiatorer.

Sikker!Jeg undersøgte sagen (u nævnes) af ensartede exciterede (i Am og pH) isotropic radiatorer (og min kode var rigtigt for beregning af Directivity, nulls'position, beamwidth, sidelobes niveau) ..anyway I'ld gerne lave en "cross check" med andre konfigurationer såsom ikke ensartet exciterede arrays, ikke equispaced arrays, ikke isotropic radiatorer ..Til dette formål jeg gennemført Directivity generelle ligning, for at kontrollere sine resultater Jeg bruger nogle kommerciel kode men den ikke finder alle de tilfælde, jeg arbejder på.
Så hvis u kan skrive mig titel Kraus bøger hvor formlerne Jeg leder efter findes, jeg kan gennemføre dem og gøre en anden tværs tjekke med min kode.

Tak for dit samarbejde
Lupin

Bogens titel er Antenner.Den math for trinvis arrays er identisk med det, for FIR filtre med afstanden i bølgelængder mellem radiatorer er relateret til tiden mellem prøver.

Nogle enkle sager til at prøve er binomiale vægtning, der vil give nogen sidelobes.For fase test du kan gøre en endfire array.

For nogle år siden var det morsomt at se genopfindelse af 50 år gamle antenne teknologi hævdes som videnskabelig forskning i DSP.

Hi flatulent, Jeg leder efter nogle artikler om PIFA-antenne, kan du fortælle mig, hvor man kan finde det?tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back