Antenne polarisering

L

leszcz

Guest
Hej,
im designe en enhed ved hjælp zigbee protokol for kommunikation (CC2420 chip).Af denne chip jeg har valgt en 2,4 GHz Monopole (www.antenova.com).Antennen er lineary polariseret.De ting er, at denne enhed kan undertiden fremsender i vertikal og undertiden i retvinklede holdning.Den reciver (udstyret med samme antenne) vil opholde sig i samme situation.

Hvor stærkt vil være det signal tab i tilfælde af total polarisering mismatch?Hvordan kan jeg undgå dette problem?Vil cirkulært polariseret antenne løse det?Hvis ja så hvor kan jeg finde en sådan antenne til denne puprose?

Tak u på forhånd for svar.

prøv dette websted

http://www.educypedia.be/electronics/antennacantenna.htm

pl

for lineære pol, misspolarization går med 20log (cos (alfa)), hvor alfa er vinklen betwwen polarisationen vektorer.
Mind dig, vi taler om summen vektoren af Hpol og Vpol

Med CP, den aksiale ratio vil være tab faktor, men følsomheden bliver lavere til pol missmatch

Ja jeg kender 20log (cos (alfa)) formel, men det betyder, at der for alfa = 90 Jeg skal ikke være i stand til at recive ethvert signal overhovedet.Og jeg tror, det er ikke hele sandheden.Så vidt jeg ved mobiltelefonen er lineært polariseret såvel og dets stadig arbejder i forskellige positioner ...
Det andet problem er, at alle antenner for zigbee ansøgninger lineært polariseret så sth er stadig ikke klart for mig.

@ Plasma: hvad skal jeg være på udkig efter på denne side, er der masser af information ...

Tak u

Medmindre du planlægger at bruge både modtager og
senderen i absolutte synslinje (ingen obtructions)
behøver du ikke at bekymre dig om polarisering.I ikke LOS
selvom antennen kunne vertikal polarisering
hvad der bliver til den anden ende er en kombination af
både horisontale og vertikale grund til flere overvejelser.

antennen bliver placeret på ryggen af en mand, og reciver kan placeres somwhere nærheden.Problemet er, hvad der sker med transmissionen, når nogen skal sove, den polarisering vil ikke matche derefter (ca. 90 grader), og der vil være nogen direkte synsvinkel er blokeret forbindelsen.Jeg tror, jeg bliver nødt til at stige transmission magt i denne sag og håber, at det stadig vil være i drift.

Thank u for ur answer anyway

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back