ARM SoC Design, Brug for hjælp til at komme i gang

T

tariq786

Guest
Hej Guys, jeg er en ASIC / FPGA designer, der kan skrive verilog kode, syntetisere den og Place & Route det. Jeg er ny på ARM verden. Jeg spørger mig selv, hvordan kan jeg tage en verilog kode og omdanne det til ARM forsamling. Hvad er værktøjet der kræves kæden og hvor man kan få det? Jeg er også forvirret over hvad de skal bruge, når jeg hører så mange udtryk som ARM Artisan Fysisk IP, Logic IP, Standard Cell, indbygget hukommelse Compilere, Interface IP. Kan nogen fremhæve, hvad er disse, hvor og hvornår du bruger hver af dem. Enhver pointers eller tutorials vil være yderst værdsat. THanks venlig hilsen

Hej tariq786, ARM er en processor, der har brug for nogle forsamling kode til at udføre et program, er der ingen forbindelse med Verilog! Den Verilog bruges til at kode adfærd processoren ARM. Logic IP = standard celle Memory compiler er et navnet siger et værktøj til at generere den hukommelse du f.eks skal bruges i dit design. Interface IP er for eksempel et USB-ip, for dette eksempel normalt to dele én fysisk skyldes særlige pads, der er nødvendige for USB og den anden del på RTL niveau eller makro allerede placeret som indeholder alle nødvendige for USB-protokol. men det kunne være en I2C, SPI, UART ...

Hej RCA Dude takker for svaret. Faktisk, jeg har en verilog kode til cortex M0 processor. Jeg spørger mig selv, hvordan skal jeg bruge det? Tak for at rydde billedet en smule.

ARM processor, der anvendes den Amba bus for at få adgang minderne (RAM / ROM / EEPROM) og grænseflader (via registre kortlægning). Jeg forventer, at CM0 har også bit-banding adresse? Jeg forventer, at de CM0 værker som CM3, derefter ved adresse 0x000 du har stakhenvisningen adresse, 0x0001 reset interupt vektor ...

rca din sidste svar er ikke klart for mig. Fortæl mig, hvordan man bedst bruger cortex M0 verilog kerne, som jeg har. Tak

eh, at designeren job!! Du er nødt til at læse ARM dokumentation, som forklarer, hvordan kernen virker. Først din kerne har brug for en reset og et ur. Når reset er deasserted og uret kører, vil kernen read adressen 0x00000000, som indeholder reset interrupt vektor, som betyder, vil kernen hoppe til dette aflæst værdi at fortsætte med at udføre programmet i ARM forsamling kode. Hvis min huske er at korrigere den næste adresse er initialiseringen stakadresse pointer. Så for at gøre alt dette, vil kernen udføre en læsning gennem AMBA bus kode, prefered bus at få adgang til koden. Du er nødt til at definere, hvilken type erindringer vil indeholde reset interrupt vektor og montage kode ..., RAM eller ROM eller eeprom, eller flop, ved jeg ikke. hvis du allerede instantiere en kerne, vil gøre denne ene være som sædvanlig, du gå gennem grænsefladen at vide, hvad kernen behov.

sir, jeg ønsker at lære ARM Cortex M0 verilog kode, men jeg får ikke den code.please sende koden til me.any hjælpe vil være yderst værdsat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back