array gennemførelsen

A

anandanips

Guest
vi har brug for i vores program 256 loctions af 8 bit bred dvs, der producerer 256 Byte ram.vi bruger det ved array, men vi er geting fejlmeddelelse til at erklære array.
faktisk er vi viser de data, der lagres i RAM, derfor er det en udgang, så i vores program, vi er skrevet koden som følger
modul xy (x, y, ram);input x, y;output [7:0] ram [0:255];
reg [7:0] ram [0:255];fortælle mig, hvordan man erklærer array, initialisere array .....
og klart min fejl ...
tak på forhånd

Du kan ikke overføre hele ram til o / p forsøger at læse en bestemt adresse placering (1-byte) fra ram og overføre det ud

Jeg arbejder med ovennævnte type af array til at bruge som ram blok i Texas

hvad jeg fandt ud af, er højst sandsynligt ikke ram-funktionalitet kan rekvireres ovennævnte type af reg arry.mostly de fremstille dem i ROM blok i mit tilfælde

Så jeg tror det er bedre at bruge blok ram.koderne kan findes på ISE ---> Rediger ---> tempelates eller kan genereres ved hjælp af kerne generatorpå den måde kan man tydeligt se den ram blok i RTL design

håber dette vil hjælpe dig.held og lykkergds
Dilan

Citat:

hvad jeg fandt ud af, er højst sandsynligt ikke ram-funktionalitet kan rekvireres ovennævnte type af reg Arry

tænke på, hvad kalyansrinivas tilstand er korrekte, bør dit output kun 8bits og u kan ikke udsende hele ram.

ved siden af, kan u angivet en blok ram attribut til at tillade syntese værktøj til at anerkende det er en blok ram.

for eksempel:
Xilinx XTS: / / syntese attribut ram_style af mem distribueres (eller blok)

Presicion: / / pragma attribut mem ram_block FALSK (eller sand)

synplify: RAM [XX: 0] / * syntese syn_ramstyle = "no_rw_check" * /;

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back