Array til fasesystemantenner!

A

asad188

Guest
mit projekt er at designe en microstrip fasesystemantenner i mikrobølgeovnen domænet .. ive designet det lineære system af 4 elementer og magt delekredsløb nd nu jeg er nødt til at konvertere det til den fasede ... Jeg vil gerne vide den bedste måde at gøre det .. plzz hjælp nd hvis det er muligt for alle at simulere, jeg kan vedhæfte den detaljerede geometri fil af array, så jeg kan sammenligne reults .. thx

blot at konvertere dem til fasede, u nødt til at indsætte et faseforskydere før antennerne, ved at styre fasen af ​​hver fasedrejerens mu kan styre retningen af ​​strålen en anden ting, at med de faseforskydere u kan tilføje forstærkere 'variabel vinde forstærkere ", vil dette tilføje en anden grad af frihed til at styre strålen og dens sidebånd Khouly

specifikationer: resonans frequncy er 2,4 GHz, regelmæssig 50 ohm transmissionslinie, substrat højde = 1.6mm relative permitivity = 4,28 tabstangent af tan δ = 0,016 IAM fastgørelse af dimensionerne af antennen, dens grundlæggende enhed af array, er 2 enheder tilknyttet sammen for at danne fire element array ..

på khouly: Jeg mener wht er den bedste faseforskyderen kan tht nemt fremstilles og varieret? en anden ting er, er der nogen mulighed tht power delekredsløb kan ændre fasen så godt?

ca faseforskyderen der er mange typer aktive og passive og u har diffenet metoder, som tranmission line indlæst varactor, refleksion type og vektoren modulator vektoren modulatoren er baseret på summering I-og Q af signalet for at få den specifikke fasevinkel. u har brug for at vide, faseforskydningen området i fasetransformeren og derefter vælge den bedste arkitektur khouly

Afhængigt af dit budget (omkostninger af produktet) du en beslutter det. Khouly har foreslået mange måder, vil passive være billigere og aktiv vil tilføje en omkostning. Så du er nødt til at beslutte baseret på dine forudsætninger, såsom lav pris produkt eller præcis (dyre) osv.

Problemet er, at i vores oprindelige design havde vi til at tilføje den aktive fase skiftende komponenter under fremstillingen, men nu vi hav at simulere den fase shufting først. nogen måde at gøre fase shiting i HFSS?

HFSS kun passiv struktur er mulig. Du kan REFERENCEBELØB IEEE papirer til reference for Passive faseforskydere.

kan u henvise mig til nogen bestemt? og om muligt give linket plzz

Jeg fandt et design med hensyn til faseforskyderen, dens en hybrid kobling OLE wich giver 90deg faseskift på den ene udgang .. im fastgørelse af skematiske for det grundlæggende design, vil jeg gerne vide: 1) er det hensigtsmæssigt med hensyn til faseforskydningen ting. 2) kan det være konstrueret på HFSS 3), og vil jeg har brug for strømmen divider, hvis jeg bruger det i array

Du kan simulere fasetransformeren i HFSS eller IE3D.The metode er changeing fasen med forskellige port (0,90,180,270), men der bliver brug for mere simuleret time.wish det vil hjælpe dig.

med dette design, vil u få en trinvis array med konstant retning, coz u har en konstant faseskift på grund af de hybride koblinger sikker u kan simulere det med HFSS eller enhver EM simuleringsværktøj, coz u har kun komponenter til mikrobølgeovne men u vil ikke være stand til at ændre strålens retning Khouly

Hej alle, jeg ønsker at buil en 2.4GHz faseforskyder! fordi jeg gør et projekt om stråle kontrol i et antennearray, jeg har ledt og kan ikke finde en god en! Så hvis nogen kunne give nogen link eller bog, der kan hjælpe mig jeg vil være meget taknemmelig! Best regards, jmga9

Jeg havde det samme projekt, jeg forsøgte en masse af mønstre, men efter min mening den enkleste måde er at designe en lineær array med en serie foder, tht giver en konstant faseskift langs de strålende elementer og derefter for faseforskydning u kan variere fasen input feed. PM mig ur e-mail, syg post u nogle relative afhandling.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back