ASIC VS FPGA

Y

yibai

Guest
Min chef fortalte mig at bruge FPGA stedet for ASIC.And det ASIC har designet for nogle år siden.Jeg ved ikke, det er rigtigt eller ej, hvad min chef snakke med mig

dette emne har været diskuteret flere gange før, og drøftelserne har varet i flere måneder.så en lille søgning vil give dig en masse oplysninger.det isnt that svært, skal du blot klikke på linket "søg".

FPGA har kort tid til markedet.
ASIC er omkostningseffektiv for store mængder.

Jeg tror, FPGA er bedre b'cos omkostninger vil blive mindre og design tiden også vil blive mindre, mere end det senere U kan ændre ur design let

Jeg tror, din chef ville have fortalt dig at gennemføre det på FPGA, fordi han ville have ønsket det design, der skal kontrolleres funktionaliteten On-Chip stedet for at sende den til FAB og derefter kontrollere det.
Hvilket er temmelig meget risikabelt og omkostningseffektiv.

Asics vil være bedre, hvis den mængde, der produceres, er more.for små tal FPGA er billigere.

Boss er altid at rght:)

Spørgsmålet er, hvor sikker du er, du ASIC er "fri for fejl", og hvis det ikke end FPGA giver dig stor flexibilty at ændre noget ved fly eller endog i kundens område, kan du gøre det remotly uden kundens vidende om det.Med ASIC du kan ende op med et parti har en lille microcontrollere gerne PIC12C671 ariund din ASIC, og der er ingen måde, dine kunder vil blive glade, hvis du gør noget i den retning ..Blyfri ROHS nogle ASIC Fabrikker ikke støtte dette initiativ endnu, så migh nødt til at vente eller finde ud af et organ andet, så lyder det at miste markedsandele for selskabet, og betale klippet og arbejdspladser tabt, så tro om igen og igen, før de går i til ASIC .....
Medmindre det er analog ASIC og her er det helt anden historie

det afhænger af.
FPGA er god til prototying.
ASIC er hurtig og billig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back