Astronomi og Astroimaging

N

nandopg

Guest
Hej alle,
Er der nogen her som astronomi og astrophotography?Hvis ja,
lad os tale om det.

Dette er den aktivitet, der virkelig giver mig den nødvendige balance til at gå!Hvis du ønsker at se nogle af de billeder, jeg gjorde i begyndelsen af året skal du følge dette link:

http://www.flickr.com/photos/12330269 (at) N02 /

Best Regards alle,

NandoPG

Rapport msg 5 pts

Kære NandoPG,
Hej,

Jeg er interesseret i astronomi og begynde at forskning på området (instrumenter som teleskop og ccd kamera mv.).

det største problem for mig er astronomi websted konstatering.på Othe hånd, hvilke kriterier er gode for astronomi site,

kan du indføre mig en kilde vedrørende astronomi site kriterier og betingelser?
tak

Rapport msg 5 pts

Hi Manasiri,
Tak for dit svar.
Dependig af hvilken type aktivitet du ønsker at gøre valget af en hjemmeside er mere eller mindre indvirkning.Selvfølgelig vil du være til at klare sig bedre nogen astronomisk aktivitet i et websted med en stabil atmosfære, med intet lys forureningen og med en meget høj grad af gennemsigtighed.Men som sagt, hver enkelt af disse parametre vil indvirke mere eller mindre alt, hvad du agter at gøre.
Nedenfor vil jeg liste nogle af de mest almindelige astronomiske aktiviteter i forbindelse med en amatør astronom og baseret på min erfaring, analysere virkningen webstedet parametre:

1 - kometer, asteroider og Supernovae jagt og variable stjerne fotometri / visuel observation: Den vigtigste parameter her er atmosfæren gennemsigtighed og på andenpladsen lave lys forurening.En stabil atmosfære ikke spille en vigtig regel i denne sag.For denne aktivitet du wll ønsker at se dimest stjerne størrelsesorden muligt, og normalt jobbet er udført i et rimeligt bredt område.

2 - galaktiske udviklingen: Her et støt atmosfæren begynder at blive et vigtigt emne, når du måske ønsker at studere galakser med små tilsyneladende størrelse.Light forurening kommer på andenpladsen og gennemsigtighed i tredje grund af den dystre baggrund er du nødt til at fange.

3 - Planetgear billedbehandlingsprodukt / visuelle iagttagelser: Her en stabil atmosfære er konge.Normalt en arbejde med mindre end 1 bue minut synsfelt, således at enhver form for turbulens vil blive enormt forstørrede og billedet vises sløret med ingen detaljer.Al de andre parametre er næsten irrelevant her.

4 - Planetgear nebulae billedbehandlingsprodukt / visuel observation: næsten den samme sag som ovenfor, men gennemsigtigheden og lette forurening betale en vigtig rolle.

5 - Widefield billeddannelse i almindelighed: Her gennemsigtighed er konge efterfulgt af lys forurening.Atmosfære stabilitet næsten ikke sagen.

Nogle forslag, som for rangordning en observationssystemer site kan findes i flere bøger om CCD billeddannelse, som for eksempel: CCD Astrophotography: High-Quality Imaging fra forstæderne af Adam Stuart eller Handbook of CCD Astronomi, 2nd Edition af Steve B. Howell.

Beklager det lange indlæg, men astronomi er en så spændende område, som jeg bruger til at miste kontrollen, når jeg starter chating.

NandoPG

Rapport msg 5 pts

Hej Venner,
Jeg er næsten færdig til at behandle nogle billeder af 2008-Jupiter's genfærd.

Jeg fik dette billede viser nogle detaljer om Ganymed, en af de måner af Jupiter, når det var på vej ud af en forsendelse.Stemningen denne dag var usædvanlig rolig og stayd gerne, at for ikke mere end 8 minutter.

Et meget sjældent fænomen, at jeg gerne vil dele.

NandoPG
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej,

Nice shot, gjort astrophotography for år.Ikke nogen latley men ikke lide det mig også.Hvilken form for rækkevidde har du og billeddannelse udstyre?

Hilsen

dfullmer

Rapport msg 5 pts

Hi dfullmer,
Tak for den kompliment.

For planetgearet billedbehandlingsprodukt Jeg bruger et teleskop LX-200 GPS - 10 inches f/10 monteret på ækvatorplanet kile, den focuser er en TCF fra Optec, disk hjulet fra Atik, RGB filtre fra Astronomik og en CCD Skynix 2.0m fra Luminera.

Jeg bruger også jævnligt en powermate x4, men i nogle ekstraordinære nætter jeg også bruge en anden powermate x2 gøre alt x8 focal ratio forlængelse.

Jeg har mit udstyr samles permanent i en lille observatorium, hvor jeg genopbygge min balance, når tingene ikke går, at god!

Venlig hilsen,

NandoPG
Sidst redigeret af nandopg på 06 jan 2009 12:50, edited 1 gang i den samlede

Rapport msg 5 pts

nandopg,

Jeg har også en LX200 selv om det er omkring 15 år gammel.De fleste af mine astrophotography har været med film 35mm.ASA 1000 film med 20-45 minutter eksponering.Mit system er en F6.3, fordi jeg ønskede en hurtigere mulighed for dybe rum stuff.Jeg gav op nær solsystemet beslutning at jeg ville have fået med en F10.Jeg har for nylig fået et Nikon D300, som jeg gerne vil prøve med anvendelsesområdet.Min korte forsøg har været meget spændende.Jeg er meget misundelig over en permanent plads til dig, som du beskriver.Jeg ville elske at få den.

Venlig hilsen

Dfullmer

Rapport msg 5 pts

Dfullmer,
Åh mand, der er så rart at vide, at du stadig har din rækkevidde!Med en 6,3 og en powermate x5 du er i stand til at gøre store billeder af planeter og, som De sagde, være i meget god form for dybe rum billeddannelse.Jeg synes du skal prøve det.

At gøre planeter vil jeg anbefale dig at få et webcam og det bedste er dem, der fremstilles af Phillips.Du kan gat en fra enhver astronomiske butik med en adapter til 1,25 tommer input af din rækkevidde.Den softawer at behandle AVIS genereret er gratis, REGISTAX at du allerede burde vide.De kan se, for planeter, der allerede har en god rækkevidde, du ville have til at gøre et minimum incestment: en powermate x5 og et webcam!

Når du har nogle resultater fra dit forsøg på dybt luftrum, efter en her.Jeg ville elske at se det.

At bygge et lille observatorium er et spørgsmål, der har en vis plads i den baggård.Minen er en bygning af 3x4 meter med et rullende tag.I alt I spended
US $ 700,00.Hvis du vil kan jeg sende dig nogle billeder af mine viser nogle konstruktive detaljer, som du kan bruge til at designe din egen.Mand, dette er den mest værdifuld investering jeg nogensinde har gjort!

NandoPG

Rapport msg 5 pts

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back