at komme problemet i at læse reaktion på kommandoer

S

shashank07

Guest
Hej, jeg laver projekt, hvor jeg interface GSM modul med ARM7. Jeg skriver kode ved hjælp af Keil s / m. I dette projekt er jeg i stand til at sende på kommandoer i C-sprog med succes, men jeg er ude af stand til at læse svar fra modemet. kan nogen hjælpe mig !!!!!

kontrollere baud rate - det er som regel 9600baud, hvis du har et oscilloskop undersøge om du sender AT-kommandoer OK og se, om der er nogen svar

hey tak for dit svar jeg tjekke ud af, at baud rate er 9600 faktisk er jeg interfacing LCD i mit projekt, så efter at have sendt PÅ GSM skal sende ok, men nogle skrald der vises på LCD plz hjælp

Hej ven, GSM modul sende OK reaktion på kommando med vognretur (0x0D) og Line Feed (0x0A) værdi før og efter af respons som "\ n \ ROK \ r \ n" Tjek Er din LCD skraldespand data 0x0D eller 0x0A? Læs Datablad af GSM-modul omhyggeligt. Best of Luck

Tak makker jeg tjekke det ud i dag, jeg får 'A' på min skærm, hvad det betyder? kan jeg betragte det som 'OK'?

Hej ven, GSM modul sende svar i ASCII-formet og din LCD-modulet også understad ASCII-formet. Skal vises på displayet, skal du sende ASCII-formet af dine data betyder at vise 'A', du skal sende 0x41. Endelig, hvis GSM-modul sender OK svar, så vil din LCD også tydeligt display _, _, O, K ,_,_. Håber dette er at hjælpe dig, Ghanshyam Dudhat 07891231301 (velkommen til at ringe til mig)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back