At94S: en ny SOC fra Atmel

D

dacadc

Guest
Den Atmel har annonceret for nylig en At94S familie sikkert system på chippen. Familien omfatter AVR RISC kerne, program og data erindringer (fra 32k til program og 4k for data til 20k program og op til 16k on-chip data dual-port erindringer), standard AVR periferiudstyr (timere, havne, oscillatorer), fra 5k til 40k FPGA porte og bygge-on konfiguration EEPROM, hvad der kan beskyttes ved at læse fra chip udefra. Prisen starter fra 6 $. Denne kombination af egenskaber gør At94S ideelle valg for billig udtænker, forskellige måle-og kommunikationsudstyr og home automation-systemer. For eksempel planlægger jeg brug At94S i sikre trådløse Home Control netværk med internetforbindelse. De udviklinger værktøjer: Atmel System Designer 2,1, som omfatter Cadence rutning og placering FPGA Figaro software, egen integrator og VHDL og AVR kode compilere og simulatorer. Du kan bruge nyeste Mentor Graphics Leonardo Spectrum 2002a og ModelSim 5,6 til FPGA del eller ethvert VHDL / Verilog compileren, hvad støtte At94 serien (jeg bruger Synplify Pro 7.0.3). Software compilere - IAR 2.26n (min favorit) eller ImageCraft. Starter kit: Atmel producerer kit, men det koster 500 dollar, hvad der var uopnåelig for mig, fordi prisen. Jeg udviklede selv med meget tilbehør og billigere 2-lags bord. Flere oplysninger om Atmel hjemmeside http://www.atmel.com/atmel/products/prod39.htm

[Quote = dacadc] Den Atmel har annonceret for nylig en At94S familie sikkert system på chippen. [...] Prisen starter fra 6 $. [/Quote] Det er ikke sandt. I øjeblikket kun AT94S40 er til rådighed, og at chip koster 67 EURO pr stk. Den 6 $ tal er helt sikkert taget fra AT94K familien.

Ved du, hvad er forskellen mellem Cypress har PSoC og Atmels SoC? Hvoraf den ene er bedre for uddannelsesmæssige formål? THX ~

[Quote = pika] Ved du, hvad er forskellen mellem Cypress har PSoC og Atmels SoC? Hvoraf den ene er bedre for uddannelsesmæssige formål? THX ~ [/quote] The Cypress er mindre og mindre i stand. Også den cypres mikrocontroller er mindre "populær" end FPSLIC har AVR. På den anden side er de udviklingsværktøjer gratis hvilket er et stort plus, når du ønsker at udstyre en klasse på 20 elever. De kan endda fortsætte studiet derhjemme. Jeg har ikke arbejdet med Cypress så jeg kan ikke give dig endelige rådgivning. jetmarc

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back