ATTINY2313 seriegrænseflade med baudrate 115.200

A

acus

Guest
pleasee anyone help me ..Jeg ønsker at bygge projekt wih ATTINY2313 serielle kommunikations med baudrate 115.200 ovre nogle eksempler:$ regfile = "attiny2313.dat"$ krystal = 20000000
$ baud = 115.200
Dim Cr Som ByteCr = & H0D

Config COM1 = 115.200, Synchrone = 0, Paritet = None, Stopbits = 1, Databits = 8, Clockpol = 0
Waitms 5
Udskriv "acus kasep pisan" Chr (CR);
Ende

Jeg har prøve med avr simulator og fungerer fint, men hvis jeg conect med pc (HyperTerminal) det virker ikke.resultatet er ikke "acus kasep pisan"

enhver løsning ...?Jeg forsøger med krystal eksterne 4MHz, 20MHz stadig ikke i orden ...

Jeg tror, det er problemet med sikringen bits.Standard hyppigheden af de fleste af ATMEGA UC er 1MHz, så hvis du bruger 115.2kbps, se fejlen.Hvis det er .2% så er det ok.Læs fuse bits og program sikring bits for ekstern krystal.Da det er ikke arbejder for 4MHz og 20MHz, er det næsten sikker på, at fuse bits er problemet.Se dette link for at vide om indstilling fuse bits
http://booksbybibin.14.forumer.com/viewtopic.php?t=106Bibin John
www.bibinjohn.tk

tak for svaret @ Yogi ..Jeg er snewbie i AVR ...hvor hen til setup sikrings smule for eksterne crystall i Bascom ..??

det afhænger af programmør, ikke at gøre med Bascom.Se, hvordan jeg havde gjort, og gøre det samme med henvisning til din dataarket, bare sæt lfuse og hfuse

Bibin John
www.bibinjohn.tk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back