Automated 3 rullelejer Bender

P

PRIVAS

Guest
Jeg vil gerne automatisere denne maskine til at bøje rør på det s egen.Denne maskine hjørner af rullende rør og tilbage flere gange.Venligst se på billedet nedenfor for bedre at forstå, hvordan maskinen fungerer.

Hvad jeg skal gøre, er at sætte nærhedsfølere om punkt A og B. Kør røret hele maskinen indtil den når punkt A, automatisk stop, og køre røret på tværs i den modsatte retning til punkt B, automatisk stop, og fortsætte cyklen frem og tilbage.

Som røret bliver skubbet frem og tilbage automatisk, Roller 1 er flyttet i en nedadgående retning, ved gear drevet motor, lidt ad gangen, i hver cyklus.Currently Roller 1 er en push-knappen for at flytte den ned, og en push-knappen for at flytte det op.Jeg kunne sætte Roller 1 om et relæ timer at ville tænde motoren i 3 til 5 i sekundet under hver cyklus, indtil det er nået en grænse skifte, som vil slå det fra maskinen.

Rollers 2 & 3 flytte samtidigt på en gear-drevet motor, der skubber metalrørets og tilbage.Motoren har en omskifter med tre positioner: Tilbage, Forth og slukket.

Nærheden sensor er batteridrevne at vedlægge metalrørets med magneter.De har en Normalt Lukket og Normalt Åben funktion.

Hvad ville være dejligt at sætte metalrørets på maskinen,
som er indstillet til den grænse, skifte til den rigtige højde, vedhæfte den nærhed sensor på enderne af røret og trykker på en knap til automatisk at bøje røret.Når Roller 1 nået sin grænse skifte, har en høj alarm gå off i et par sekunder og slukke.

Hvad jeg behøver, er en skematisk vise mig, hvordan jeg wire alt sammen.

Enhver hjælp vil være værdsat
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg vil nu anbefaler brugen af en microcontroller.

Problemet kan forekomme at være svarende til den foregående, men der er vigtige forskelle:
- Du har nu tre sensor indgange
- Du har nu fire udgange: tre til motorer, en for alarmen
- Forsinkelser skal indføres her, fordi du er vendt bevægelse, så du skal gøre det muligt for relæer tid til at afbryde før tilslutning relæet for omvendt.Det er en subtil forskel, men yderst vigtig.

Alle ovenstående betyde, at staten maskinen bliver mere kompliceret
og kræver mange flere dele.Det ville være vanskeligt at opbygge.
Jeg kunne, blot for at illustrere, at sammensætte et skematisk for dig, bare for at vise, hvor kompliceret det bliver.

Men ud fra et praktisk synspunkt Jeg anbefaler at bruge en mikro.

Her er det.Femten chips helt.
Og alarmen stadig skal timeout eksternt, ellers er du nødt til at tilføje en fw flere dele.

Tak igen.Selv om den skematiske vil tage nogen indsats for at opbygge, tror jeg, det
er min eneste mulighed i øjeblikket.

Jeg stadig gerne vil forsøge at gøre en med en microcontroller.

Kan du designe en skematisk med en microcontroller?

Venlig hilsen,
PRIVAS

Der er ikke meget at designe den med en microcontroller.
Grundlæggende du blot tilslutte afbrydere og transistorer kørsel relæerne direkte til mikrovirksomheder.
Det er så bare et spørgsmål om at skrive det rette program til at gøre det arbejde.

Her er wht det ville se ud med en PIC16F84.

Hvilken type hardware og software er påkrævet for at programmere en PIC16F84?

Softwaren er gratis tilgængelig fra Microchip.Det kaldes MPLAB IDE.
Du kan opbygge en programmør selv.Kig på dette bord for ICD2.Aparently der er en klon, der virker.http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=74753&highlight=icd2

Hi, VVV

Kan du venligst igen efter den skematiske med microcontroller ved en højere opløsning.Jeg er ikke i stand til at læse tal og bogstaver.Også, medlem RITUPARNASAIKIA, har indvilget i at programmere microcontroller.Han ønsker at bruge et 8051 arkitektur baseret mikro controller for denne løsning og gøre det programmings i indlejrede c.

Han ønsker at ændre 16F84 med AT89C2051.Hvad synes du?Betyder det ændre skematisk design?

Hilsen,
Privas

Jeg vil, men jeg er nødt til at omarbejde den ved hjælp eagle.Forhåbentlig vil jeg gøre det i aften, når jeg kommer hjem.

For det andet mikro den skematiske vil være helt anderledes, men ikke fundamentalt.
Jeg kan gøre koden for dig, ved hjælp samlevirksomhed.Til dette program, jeg føler, der er mere passende.

Lad mig vide, hvordan du ønsker at fortsætte.

Hi, VVV

Hvis du kan også gøre den kode, så den beslutning, ville være overladt til dig, hvordan det bør gøres.Kan du give en del af listen, da jeg er meget ny til elektronik?

Jeg overvejer at købe en "Flash PIC USB Programmør Electronic Kit" Konto: 1488.
Her er der link http://www.hobbyengineering.com/SectionPC.html
Hvad synes du?Vil dette arbejde for programmeringen af den microcontroller?

Hilsen,
PRIVAS

Hi PRIVAS,

Det er ikke min beslutning.Jeg havde et forslag, baseret på en populær mikrovirksomheder.Hvad du forsøger at gøre, kan gøres med smuk mange NOGEN microcontroller, der er derude.Så hvis du har en anden præference,
der er baseret på tilgængelighed og pris, eller hvad, kan du vælge en anden mikrovirksomheder.

Ja, jeg tror den programmør du foreslår vil arbejde.Der er nogle, som du kan bare bygge selv, såsom JDM (ser ud til at have nogle mindre problemer), propic 2, EPIC.Søg bestyrelsen på disse søgeord, vil du få mange hits og links.
Jeg tror, jeg har gjort et propic 2 PCB for et medlem af dette bord (jeg har ikke bygget den, jeg bruge mit eget design), men det var for lang tid siden, så du kan ikke finde min post.Men jeg skal stadig have filen derhjemme.Jeg vil undersøge, når jeg kommer hjem.Den skematiske er tilgængelig på nettet.

Hilsen,
VVV

Hi PRIVAS,

Her er den nye PIC-baseret Bender controller.
Bemærk, at indgangene til PIC,
samt output, kan være temmelig meget byttes nogen måde du ønsker.Koden kan reassign dem.RA4, da det er open-drain kan ikke fungere ordentligt som en produktion, selv om.
RB7: 4 kan bruges til at generere en afbryder på forandring, så det er sandsynligvis bedre til at forbinde dem til de kontakter, selv om det egentlig ikke nødvendigt.
Bemærk, at et lignende skematisk kan drages ved hjælp af en anden microcontroller.

Med hensyn til programmør, jeg har den fil, men jeg kan ikke huske navnet, så vil du ikke vil finde SW for det.Det er en meget enkel, seriefremstillede tilsluttet en.

I hvert fald, tage et kig på denne webside.www.chez.com/malice84/main3.html

Hi, VVV

Hvis produktet "Flash PIC USB Programmør Electronic Kit" arbejder for programmering chippen vi skal bruge, så
er det, jeg
vil købe.Jeg virkelig ønsker at afslutte dette projekt, fordi jeg har andre idéer, jeg gerne
vil arbejde med.

1) På den skematiske du konstrueret, jeg tænkte, om der kan gøres for at justere tiden rullelejer 1 ophold på?Det ville være rart, hvis det havde en turn-knappen for at justere tiden op eller ned.Jeg kender ikke meget, men hvad med en potentiometer?

2) Kan du venligst skrive koden for det microcontroller og efter det?

3) Kan du give en del af listen over de emner, jeg har brug for at købe.Jeg planlægger at bestille alt fra www.digikey.com

Hilsen,
PRIVASLagt efter 31 minutter:Hi, VVV

Hvad synes du om at bruge denne udvikling bord.Hvis denne udvikling bord vil arbejde for dette program, det ville spare mig en masse tid.Her er et link.
http://www.pjrc.com/store/dev_pcb_assem.html

Hilsen,
Privas

Hi PRIVAS,

Jeg tror, at USB-programmør vil arbejde.Men du er nødt til at samle det også.

Check out det PICKit2 fra Digikey.Det koster kun $ 35 US.Hvis det virkelig kommer med en PIC og en eval bord, så du kan bruge det, og at PIC.Du kan installere resten af komponenter på dette bord.Giv dem et opkald, og se, hvad kit faktisk omfatter.
http://www.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Criteria?Ref=1134&Site=US&Cat=33686512
http://ww1.microchip.com/downloads/en/market_communication/pickit.docDen eval bord du foreslog er faktisk for en 8051 mikrovirksomheder.Hvis du går med PIC, kan du ikke bruge det.

Et råd: brug en sokkel på dit bord, da koden ikke kan arbejde fra første skud (den sjældent gør).

Som for justering, kan du bruge en binær skifte.Jeg kan tilføje det til skematisk.Brug af en pot, er lidt sværere, da PIC16F84 ikke har en A / D konverter.
Vi kan bestemt gennemføre noget med en komparator og sådan, men det ville være mere kompliceret og muligvis ikke så repeterbare.Jeg anbefaler den binære skifte, især, at du har 4 ubrugte ben på PIC.

Hi, VVV

1) Jeg tror pickit 2 Starter Kit for $ 50.00 ville arbejde.Her er en beskrivelse
Part Nummer: DV164120 - PICkit 2 Starter Kit
Den PICkit 2 Starter Kit indeholder en PICkit 2 Microcontroller Programmør og en PICkit 2 Lav Pin Count Demo Board indeholder en PIC16F690 PDIP til at komme i gang med programmering baseline og mellemtoneenheder flash microcontrollers.PICkit 2 benytter sig af Microchip s Full-Speed USB-enhed,
og dermed væsentligt hurtigere developoment programmering.Den PICkit 2 Lav Pin Count Demo Board understøtter 8 -, 14 - og 20-pin PICmicros.Ud over de PIC16F690, bestyrelsen kommer med 4 lysdioder, en pushbutton, og en pot.Også 12 lektioner for at hjælpe udviklere op til hastighed hurtigt på programmering PICmicro MCUs.

2) Som du sikkert har bemærket dette bord leveres med PIC16F690 inkluderet.Hvis vi kan bruge PIC16F690 store, men hvis PIC16F84A er bedre, så jeg
vil købe, at man i stedet for.De ekstra udgifter til mindre end $ 3.00 er den nominelle

3) Binary skifte lyder godt for mig.

4) Kan du sende opdaterede skematisk og levere en del af listen, så jeg kan bestille alt og starte forsamling.

Ligefrem, den PIC16F690 er bedre.Jeg har flere I / O-ben, mere hukommelse, det er en A / D (så du kan bruge puljen), to komparatorer, og det har en meddelelse grænseflade (som kan anvendes i fremtiden til at slutte i serie til en computer for eksempel , eller til nemt at tilslutte andre enheder til det).Det kan absolut gøre fremtidige projekter lettere.

Plus, denne eval bord kan gemmes til brug som programmør for fremtidige projekter, med 8, 14 eller 20-bens PIC's.Prisen er rigtig, too.
Derfor vil jeg bare gå med PIC16F690, selv om det forekommer lidt af et affald, se, at du ikke vil bruge det på sit fulde potentiale.Måske et bedre valg ville være en PIC16F505, som også kan programmeres med pickit 2.
Den eneste grund jeg anbefalet PIC16F84 er, at det er en meget populær mikrovirksomheder og let tilgængelige.

Jeg vil opdatere skematisk, men det kan tage et stykke tid, da jeg virkelig travlt i denne uge.
Kan du give mig en idé om motordrevne strømninger?
Har du allerede et relæ til at styre dem?Hvilken type?Dette er vigtigt at vælge den korrekte transistorer.

Maskinen har to Motor Starter som i grunden er Relays.
Spolen opererer med 120 volt.

Roller 1's

Motor Starter's

Brand: Allen Bradley
Størrelse 0, Serie K
Tre fase Ikke-Bakke Starter: 709A0D
Kontrahent: 70A86: 120V SZ9 MAG COIL F/700 SERIES

Motor

Brand: Boston Gear
3 fase
volt: 208-230
HP: 1 / 2

Roller's 2 & 3
* I øjeblikket ikke har Motor Forretter, men jeg vil tilføje et par med 120 volt bredbånd.I'm shopping på eBay for et par.

Motor

Brand: Baldor Industrial Motor
3 fase
volt: 208-230
hk: 1
Sidst redigeret af PRIVAS den
13. februar 2006 21:20, edited 4 gange i alt

Vi kan ikke køre bil de relæ direkte med transistorer, hvis de er 120VAC.
Vi er nødt til at bruge mindre DC relæer (5V eller 12V) til at føre dem.Kan du få mig datablad eller link til oplysningerne i disse kontaktorer?

Hvad hvis jeg skifter Motor Forretter med de enheder, der er nævnt nedenfor?De er ved at blive solgt på ebay.De er stærke nok til mine motorer og spolen fungerer med 24VDC.Kan kredsløb skal foretages operere 24VDC Relays eller 12VDC Max?Jeg skal holde udkig efter 12VDC motordrevne startere.Brand: Allen Bradley
Model: 100-C09Z * 01
, Rated 1/3hp-115vac, 1hp-230vac, 3 phase...2hp-200/230vac
, 5hp-460, and 7.5hp-575vac."

"Disse bruges, men arbejdet er perfekt, de blev brugt i en kort periode og blev fjernet af mig selv og pleje blev truffet. De har alle Aux. Kontakter cat # 100-F, overbelastning cat # 193-TA B60, og Suspressor cat # 100-FSV55. 24vdc tændspole,
Nominel 1/3hp-115vac, 1HP-230vac, 3 phase...2hp-200/230vac,
5hp-460, og 7.5hp-575vac. "

Link: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7589163829&rd=1&sspagename=STRK% 3AMEBOFF% 3AIT & rd = 1

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back