Avg Signal Power

M

magnetra

Guest
En aperiodic signal x [n] = (6,5,4,3,2,1,2,3,4,5,6).Hvad er avg effekt af dette signal?Er dette signal en effekt type eller energi type?

Hvis x [n] er ikke periodisk.
Jeg formoder, du mener x [n] tager på disse værdier for nogle værdier af n, og er 0 alle andre steder.

Dette er absolut en energi type signal.
da det for n = - ∞ til ∞ Σ | x [n] | ^ 2 er et begrænset antal

dens energi er = for n = - ∞ til ∞ Σ | x [n] | ^ 2
= 6 ^ 2 5 ^ 2 ....5 ^ 2 6 ^ 2kraften i dette signal, gennemsnit for alle tiden er 0.

Gennemsnitlig effekt af dette signal kan ikke være nul, fordi energi er en integreret strøm i tid og her har du alle positive værdier.

I signal og system litteratur, er signalet magt defineres som integralet af kvadratet på signal divideret med tiden over uendelig tidsinterval.Så hvordan u sige, at signalet magt ikke kan være nul.

magnetra skrev:

I signal og system litteratur, er signalet magt defineres som integralet af kvadratet på signal divideret med tiden over uendelig tidsinterval.
Så hvordan u sige, at signalet magt ikke kan være nul.

Godt grunden til jeg stiller spørgsmålet er forvirring i forbindelse med svaret.Som u se, de to stillinger foran din (EPP) giver to forskellige svar.Man siger avg strømmen er nul, en anden siger sin 10.Så der er denne forvirring.
Jeg er glad for at have en el-ingeniør syn på dette.Ja fra Power Engineering synspunkt, kan det signal, har magt.

Hilsen M

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back