AVR problem

W

wakaka

Guest
Hej alle, jeg m nyt i AVR.Jeg
har netop bygget en ADD parallel port programmør til at programmere AVR, software er ispprog.
(1) jeg slutte MOSI, MISO, SCK, RST, GND, Vcc pin til ATmega8535.Jeg var i stand til at programmere den.

(2) jeg slutte MOSI, MISO, SCK, RST, GND, Vcc pin til Attiny2313.I cant program det.Først efter jeg tilføje i en krystal til Xtal1 og Xtal2 pin af Attiny2313, da kun jeg kan programmere den.

Spørgsmålet er y?plz hjælp, tak.

Hej
Jeg er ikke sikker, men som jeg husker, Attiny2313 har ingen indre ur.
Hvis du indstiller sikringsholderen smule ATmega8535 at arbejde med Crystal så kan du ikke programmere det uden krystal.
hilsen

Tiny2313 har indre ur, så den eneste grund jeg kan se, hvorfor det wount arbejde hvis sikringer er blevet indstillet til ekstern oscillator.

hvis det ikke er forkert, når de leveres fra fabrikken meste af AVR's er indstillet til intern rc oscillator og Bjørn er rigtigt at sige, at AVR's sikringer du bruger er sat til ekstern krystal oscillator.

Tiny2313 indre ur er deaktiveret som standard og ATmega8535 indre ur er aktiveret som standard

Dette er ikke godt ..... min ATmega8 er låst ...... Jeg
har prøvet at levere firkantbølge med 2Mhz freq til XTAL1 benet, men det ikke opdager det.
Jeg tror min internetudbyder programmør har tendens til at mis-program sikringsholderen bit som jeg DIN toggle sikringsholderen bit.
Kan nogen foreslå:

1.A DIY HV programmør med skematisk og firmware for mig at låse min AVRs

2.En enkel DIY parallel ISP programmør for AVR.

Tak.Lagt efter 12 minutter:et andet problem, jeg står over for, er, at programmør jeg bruger er http://www.amwaw.edu.pl/ ~ adybkows / Elka / ispprog.html
Jeg
har sat sikringsholderen smule ATMEGA8 at CKOPT = 0
CKSEL3 ... 0 = 1 (defineret ved hjælp 12Mhz krystal)
Jeg
har tilsluttet den Xtal1 og Xtal2 pin til en 12Mhz krystal, så jeg starter programmering.
Problemet er det altid standser på halvvejen, før finish programmering.
Så jeg sætte den tilbage ved hjælp af interne ur (CKSEL3. .0 = 0001), og forsøge at programmere samme hex-fil, så vil det være programmeret gnidningsløst.
Så faktisk Wats problemet?er Programmør problem?software problem?M8 problem? Sikringsholderen bit indstilling forkert?
Plz rådgive, tak.

wakaka wrote:

Dette er ikke godt ..... min ATmega8 er låst ...... Jeg har prøvet at levere firkantbølge med 2Mhz freq til XTAL1 benet, men det ikke opdager det.

Jeg tror min internetudbyder programmør har tendens til at mis-program sikringsholderen bit som jeg DIN toggle sikringsholderen bit.

Kan nogen foreslå:1.
A DIY HV programmør med skematisk og firmware for mig at låse min AVRs2.
En enkel DIY parallel ISP programmør for AVR.

Jeg havde samme problem ..til dette formål i brug avreal32 programmør sw som kan levere uret til din MCU på lpt pin.i dette tilfælde kan du programmere MCU selvom du skiftede accidently til ext.OSC

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back