AVR støjproblemer

S

snmeciut

Guest
Kære Jeg bygger en simpel avr kredsløb, on / off en lille fm motor.The strømforsyningen kredsløb er en simpel lineær regulator (7805). For at køre motoren en effekt MOSFET (irf9540) blev used.But når motoren er på avr ikke virkede korrekt og reset og lås. Jeg brugte en filtrering af strømforsyning med spole og Tantalium kondensator, men dette problom fandt sted. hjælpe mig.

Brug induktionsspoler på begge sider af spændingsregulatorer og tantal 100 nF meget tæt på microcontroller .. Du kan også prøve at adskille MOSFET fra microcontroller ved en optokobler .. Denne adskillelse vil give dig mulighed for at komme i forbindelse additinal induktortypen mellem 0V af microcontroller / spænding regulator og 0V af th MOSFET, således separatig strøm jorden fra microcontroller controller jorden .. Regards, IanP

Har du den rette komponenter på motor / mosfet at forhindre induktiv feedback fra motoren under belastning ændringer? Jeg antager, du kører MOSFET med en PWM-kanal på AVR. Selv om det ville medføre nogle ekstra opvarmning af MOSFET, integration af PWM output, der går til mosfet en lille smule, vil udglatte motoren pulser en smule, men vil spilde mere som varme, fordi mosfet ikke er drevet så tæt på at være mættet ved hver ende. I betragtning af hyppigheden af PWM, at AVR's kan generere, skal du sørge for frekvensen er ideel til mosfet, du bruger.

Jeg har ændret IRF9540 ved 298 og dette kredsløb arbejdede correctly.But 298 varmes og har brug for en køleprofil. Jeg tror, at en simpel MOSFET driver med isolerede jorden kunne anvendes til dette arbejde.

I øvrigt dette skete for at være min første kredsløb med avr. Også jeg brugte 7805 og en hexfet for at føre et motor. Det virkede. Du bør først kontrollere din algoritme. Hvis thats ikke problemet kan du prøve med 2 kondensatorer én ad iput en dother på oput af 7805

[Quote = snmeciut] Jeg har ændret IRF9540 ved 298 og dette kredsløb arbejdede correctly.But 298 varmes og har brug for en køleprofil. Jeg tror, at en simpel MOSFET driver med isolerede jorden kunne anvendes til dette arbejde [/quote] opvarmning betyder, at dine MOSFETs er ikke skifter korrekt eller nye mosfet's on-modstand er højere end for IRF9540 -. Hvilket betyder også lavere løbende bliver ved og mindre støj om magten. Jeg tror, der er kan være nogle årsager - du har ikke adskilte løbende afkast loop for motor, så det løber gennem MCU kredsløb, eller du har ikke ordentligt filtreret motor strømforsyningen og skift støj er på elledning, eller mindre er muligt du har udstrålet EMC problem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back