båndbredde måling

• Thread starter young.microwave.eng
  • Start date
Y

young.microwave.eng

Guest
hej alle
Jeg har en limiter, og jeg gona at måle sit band width.I vide, at båndbredde er en freaquency område, der alle ønskede værdier er satisfied.I måles nogle parametre af mine limiter.the målte parametre er: insertin tab, tilbage tab og VSWR i både S11 & S21 modes.now Jeg har et spørgsmål: hvor VSWR er vigtigt? VSWR i S11 eller VSWR i S21?
Problemet er her, er S11 og S21, VSWR ikke har nogen overlaps.i betydet, jeg kan ikke finde nogen region i hyppighed, at begge VSWR opfyldt.
nu jeg venter på din hjælper

Thanks in Advance mænd

Kære venner
Jeg håber nogen af jer kunne hjælpe me.Is mit spørgsmål klar?
Hvis ne fortælle mig at fortælle, at i nogle flere detaljer
Tak igen

Måske ingen svarede, fordi spørgsmålet er forvirrende.S11 kan konverteres til VSWR, men S21 kan ikke.Ville du sige S22?

størrelsen af S11 og S22 burde handle om det samme og <0,1, og omfanget af S21 og S12 bør være næsten 1 for alle frekvenser i en Limiter (med lav effekt niveau).Hvis ikke, har du ikke har en god Limiter design.

Kære biff44
når jeg gennemgå betydningen af VSWR jeg se, at VSWR er forholdet mellem den største og mindste af en voltage.ok?
vide forestille sig, at vi har en to-port netværk og hændelsen bølge kommer fra havnen # 1 og går ud fra havnen # 2
så måske nogle bølger reflecte fra port 2 på grund af mange grunde, så er eksistensen af VSWR ville være possible.I betydet, selv om vi dont have nogen InOut fra havn # 2, når vi måler S21, men måske har vi nogle overvejelser som følge af hændelsen signal og mismatch.so eksistensen af VSWR er possibe mens vi måler S21

ung
Jeg prøvede at forstå din forklaring, men jeg vidste ikke, sorry.
Lad mig fortælle dig, hvad er "klassiske" S par skik på en 2-port enheder:

Input refleksion: S11 eller VSWR, ønsker du at minimere det at undgå, at den strøm, du injicere til din Rådgivning reflekteres tilbage.

Forward (Power) Gain: S21
Reverse (Power) Gain: S12

Output refleksion: S22 eller VSWR, se input.

Jeg håber det kan hjælpe.

Mazz

Kære mazz
ked på grund af min ufuldstændige question.to være nøjagtige Jeg har denne problem.I 've målt på S paameters ofsome limiter med HP 8510c VNA.while måling S21 kører jeg ind på nogle VSWR, hvad er det VSWR.Is at easonable at have sådanne en VSWR?

Desværre unge
men jeg forstår ikke: "mens måling S21 jeg køre i til nogle VSWR" hvad betyder det?

Og hvad er du leder efter?

Mazz

Kære Young,
Forstå venligst at begrænsere er testet med magt fej.Og når du gør magt feje begrænser vil belastningen lav impedans sådan, at den effekt er stadig lav.Dette resulterer i VSWR change.Under begrænse drift ingen er interesseret i VSWR men før tærsklen det skal have lav IL og god RL

Kære venner
Ved første tak for din rplies.second jeg nødt til at spørge, at gøre dig guyes arbejde med VNA 8510c?
Hvis ja så kan vi snakke om mit problem.I sandsynligvis bød nogle mistale når du arbejder med VNA og du kan hjælpe mig

HI Young.
Dit spørgsmål er ikke så klar, og siger VSWR af S21 er forkert.
S21 på er gevinsten på din DUT.S22 er S-parameter for Output VSWR

Men for at hjælpe, hvor VSWR er vigtigt:

S11 vil være vigtigt, fordi det vil være forbundet med nogle input / signalgiver, og
du skal have et godt match mellem dem (generelt).

S22 er vigtigt, fordi en dårlig kamp på denne side vil gøre udgangseffekt lav,
ændre gevinst af produktionen fase af din limitier, og ændre frekvensgangen / båndbredde forstærkeren.

Hope this helps.

Jeg har arbejdet med forskellige VNAs, men ikke med den gamle (men rigtig god!) 8051.
Hvis du har specifikke spørgsmål, bare sætte her.

Mazz

Kære venner
tak for din relies.I vide nogle ting om mikroovn og undrestand din forklaring om, S11 & S22 og S21.by vejen tak for them.After kalibrering 8510c med min DUT der er nogle panel, der beskæftiger sig med S parameters.ok? fire taster findes . S11, S21, S22 & S12.ok? og også der findes nogle andre panel navngivne FORMAT.If du trykker på denne tast derefter nogle parametre vises i højre side af screen.one denne parametre er SWR.this stålwirer findes både i S11 og S21.and giver dig nogle kurve (power versus frekvens). I dont underestand henhold til denne VSWR

Thanks Again

Voltage Standing Wave ratio er forholdet mellem max og min for en stående bølge i et transmissions linje.
Det afhænger af forskellen mellem den karakteristiske impedans på en transmissions linje og dens ophør.
Hvis der ikke er nogen forskel, VSWR = 1, ellers er> 1.
Det har en matematisk forhold til tilbagevenden tab.
Hvis enheden under test har en stor gevinst og små omvendt vinde, kan du se, at VSWR afhænger kun fra S11, så de fleste sikkert du behøver ikke at tage vare om VSWR af S21.

Lad mig foreslå dig at læse nogle bog eller i det mindste nogle HP ansøgning notat om S-parametre.

Jeg håber det kan hjælpe.

Mazz

Kære mazz
du ser så cool og tak for din replies.As i samhandelen, gaar befor min DUT er nogle limiter og jeg prøvede at extrasct sin specifications.At nogle frekvensområde de insersion tab var så great.some antal omkring 0,7 dB og tilbage tab var næsten store ( fortunatly). som jeg fortalte dig befor under den mundtlige prøve med sådan resultat jeg målte VSWR til S21.and nu, hvad er din mening?

Min holdning er: bare glemme alt om VSWR af S21.For mig har det ingen betydning.
Mazz

hi dear mazz
tak for din opinion.hope at få adgang til dine ideer senere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back