Baby Incubator Board Controller

H

haytham

Guest
Hej alle
Jeg er at designe et kontrol bord for nogle spædbarn kuvøse.
Jeg har følgende situation
1 - Behov for nøjagtige og præcise temperatur måling fra 20c til 40c. Jeg valgte FTU DIN 0,385 ohm / C sensor.
2 - Jeg vil bruge PIC16f877 MC

Mit spørgsmål er,
1 - Er der nogen kender en god kredsløb grænsefladers denne temprature sensor med MC, der tillader designeren at få brug af hele spektret af spændingsintervallet af A2D modul embeded i PIC MC (0 til 5 volt)
2 - Hvis ethvert organ kunne hjælpe med at levere mig med et PICC kode for PID kontrol med egen melodi, eller som har en prime oplysninger om, hvordan man opbygger den.

Tak på forhånd for din oprigtige hjælpe.

Ideelt du ville tvinge en konstant strøm gennem FTU og måle sin produktion spænding, der (efter niveau skiftende) ville dække ADC input række, når der drives på tværs af dine mål temperaturinterval.Over en så lille temp rækkevidde, men dette ville kræve et uacceptabelt stort nuværende.

Selv ved lavere FTU strømforhold, du vil se ud for selvstændige opvarmning.Så du kan tvinge en strøm på måske 500ľA gennem FTU at undgå selvstændig opvarmning effekter og stadig få et fornuftigt signal-støj-forholdet.Brug en instrumentering forstærkeren at måle spændingen, der udvikler hele FTU som et resultat af den konstante nuværende magnetisering.Dette i-amp vil fjerne den fælles mode spænding og du kan injicere uanset offset du skal gøre i-amp's produktion 0V ved 20 ° C.Programmere i-amp vinde, så det output 0V ved 20 ° C, og det output din ADC fuldskalaværdien indgangsspænding (5V?) Ved 40 ° C.

Jeg vil foreslå, at eftersom det er et liv støtte system, at du har to forskellige termometre for redundans.

hi lambtron
Tak for din idé
Jeg vil gerne spørge, om du allerede har en kredsløbsdiagram for det.Kan nogen hjælpe mig i PID-kode med selvreguleringsorganer tune!Lagt efter 5 minutter:Hi flatulent
Tak for din interset.
Faktisk redundans er anvendt gennem overopvarmes kontrol sensor (en anden sensor, der vil forårsage controller ved brand alram og tæt opvarmningsanlægget, hvis temperaturen overstiger vis grænse)
Der er ikke meget design spørgsmål (nøjagtighed / percision) aboout denne sensor, fordi det er brugt til at forstand kun en temperatur.Også dens signal conditioning kredsløb er meget enkel

Tak igen for dit bidrag

Haytham

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back