bandpass filter i annoncer ved hjælp af Spiral inductor interdigC?

E

electronicman

Guest
Hej

Jeg design banpass filter ved hjælp Planformat klumpet element (spiral inductor og interdigital kondensator) på 10GH.It er let at gøre det med L, C i ADS klumpet element, men det problem, jeg står når jeg forsøgt at konvertere klumpet elemnt værdier fra oridinary en til Planformat klumpet element og forbinde dem simuleringen resultater stemmer ikke overens konstruktionsvandlinjen bandpass filter (ved at konvertere hver klumpet L med en spiral inductor og hver klumpet C med en interdigital kondensator). nogle en fået at vide, at fordi parasitaere elementer inde i Planformat klumpet element.

hvordan kan jeg overvinde parasitaere element inde i klumpet elementer?
hvordan kan jeg design bandpass filter ved at bruge spiral inductor og interdigital kondensator?
hvad skal jeg design min elemnet effektive værdier på, hvad frekvens?

tak

i 10 GHz-u kan bruge microstrips, i stedet for klumpet elementer

khouly

hi electronicman
Selv hvis u bruger microstrip elementer der r også parasitaere elementer kommer ind på billedet.
hvor meget missmatch ur få?
kontrollere dine beregninger igen.
når u bruge kondensator gøre bredde mikro strimler linje store & når u bruge inductor gøre bredde linje små til at reducere effekten af parasitaere elementer
Jeg håber, dette vil hjælpe
Abhishekabs

Hvis du har en kandidat layout til din spiral og eller kondensator i annoncer, du kunne bruge Sonnet Lite at simulere udstyr og satte model tilbage i annoncer.

Jeg tror, jeg så, at den nyeste version af Sonnet Lite har en grænseflade til annoncerne, så du kan sende den komponent, Sonnet for EM simulering og få en Layout Component tilbage i ADS med S-parameter model og et layout ser både symbol for skematisk.Jeg tror, du kan også tweak geometri i Sonnet simulator at tune element geometri.Sonnet har et tilsvarende kredsløb Extractor for, der passer til kredsløbet til en tilsvarende pi-netværk af klumpet elementer.Nogle gange, som hjælper med at se, hvad din parasitaere og tab se ud.

- Max

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back