Bandpass Filter

H

huvarda

Guest
Hej,
Jeg vil gerne designe en bandpass filter.Center frekvens 400MHz og båndbredde er 40MHz.Indrykningsordre tab vil ikke være større end 1DB.Forkastelse vil blive 50dB i afvisningen band, 0-360MHz og 465-1000MHz.Hvad er bedst egnet filtertype (LC, Combline, Interdigital ....) Jeg kan indse dette filter i så lille pakke som muligt?
Deres hjælp vil blive værdsat.

LC-type er den eneste mulighed du har alle andre er for omfangsrigt som følge af lav frekvens (400MHz) og høje PCB omkostninger, siden du kræve en lav indsætningspunktet tab ....

PaulHolland wrote:

LC-type er den eneste mulighed du har alle andre er for omfangsrigt som følge af lav frekvens (400MHz) og høje PCB omkostninger, siden du kræve en lav indsætningspunktet tab ....

Hvad med cascading en low pass og høj pass filtre som forholdet 40/400 synes at være lidt store.

Jeg tror, at opnå både afvise båndet og indsættelse tab på passband er vanskeligt i lowpass highpass filter arrangement.Størrelse, som De sagde, vil være store også.

Hvad er max.strøm passerer gennem filter?

<1W:
Brug dielektriske filter, lille, billig og let at gennemføre.

Rogerynt

Kender du nogen hyldevare dielektriske filtre, som gør arbejdet omkring 400MHz?Hvordan jeg vil vælge disse resonators at bygge et filter, der opfylder disse specifikationer?
Takket rogerynt

forsøge Helical filter TT6843A-400.25M-2M http://www.temwell.com.tw/main.htm

Jeg har lige kigget på indsætningspunktet tab plot af Helical filter du foreslog mig.At helisk filter ikke give mig afvisningen Jeg har brug unfortunatelly.

hej.
Til at designe et band pass filter med klumpet element du kan bruge kapacitive sammenkoblingsanordninger metode.Af denne u kan henvise Mathai's Book.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back