Bascom og instruktion overførselstider

L

laser

Guest
Hej alle.
Jeg tænker på at begynde at bruge Bascom AVR, men først vil jeg gerne vide, om jeg kan styre udførelsen gange med denne software.
Det er nemt opnås, når programmering i assembler, men når compilere anvendes, programmøren den normalt does'nt har nogen kontrol over, hvor mange ur cicles hver instruktion tager at udføre.
Og da jeg har brug for at udvikle visse tidsmæssige følsomme anvendelser, vil jeg gerne vide, om Bascom er anderledes, i dette aspekt.

Tak til alle.

laser,

De fleste af compilere, i almindelighed C compilere, giver dig mulighed for at generere en forsamling notering, sammenflettede eller ikke med dine højt-kode, så du nemt kan (..... relativt lettere) kontrollerer, om gennemførelsestid og beslutte, hvordan optimerer din kode.

Men Bascom AVR, ikke giver for denne facilitet, som er det genererer. Hex-fil, undtagen for montage notering.Dette er sandt, indtil den version 1.11.6.2 mindst.Kan ikke garantere, hvis nyere udgaver, hvis nogen, har denne facilitet.

For criticals rutine (dvs. I / O) du kan bruge inline ASM direktivet, som dette:

$ ASM
LDI R24, 1 'load register R24 med den konstante 1
St X, R24; opbevare 1 ind var c
$ SLUT ASM

Eller, hvis du har fri pins du kan angive en PIN-kode, når rutine start og nulstille den, når rutine forløbet.Du skal have et oscilloskop.

Eller, meget bedre bruge en C compiler.Selv om Bascom er en kompileret grundlæggende, hævdede for optimeret, er det stadig BASIC.Så du kan ikke have fuld kontrol med, hvordan rutine du skrev, vil optimeret.

Hvis du vil stå ved BASIC, kan du prøve FASTAVR BASIC.Prøv www.fastavr.com.Du bør i stand til at downloade en demo kopi.
Det skaber for ASM notering.

Sammenlign mellem Bascom og FastAVR, Hvilken én skal jeg vælge og hvorfor?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back