Basic kadencen analog spørgsmål

S

shlomo22

Guest
Jeg har to spørgsmål med kadencen / spøgelse analog miljøet.Måske en mere erfaring end mig, kan hjælpe mig med at løse dem?

1) I den skematiske: Næste til min transistor er tre linjer med rød tekst.De går som følger:
Citat:

"n18rf"

* Error *

nf = 6

På din første fejl, der er en vis CDF call back funktion arbejder i baggrunden, og som vil forsøge at beregne nogle parameter gerne Perimeteren for Dræntilbehør regionen eller området, drain regionen.Når du dont nok parametre for at callback funktion vises en fejl i den skematiske vindue.At bekræfte, om din simulation du nødt til at se på din netlist at hver parameter for din interesse er gældende der.Generelt for RF simuleringer hvor S parametre er overholdt, parasitaere og nicheaktørerne kondensatorer også sagen og dermed PD, PS, AD, som parametre undertiden ændre disse lav kapacitans værdier mærkbart.

Til din anden fejl, så vidt jeg ved din S parametre er beregnet ud fra de værdier, du giver efter en simulering.Den tilsvarende AC kredsløb eller ligning parametre er gemt inde og efter du gav feje værdier etc, værktøjet beregner respons og observationsområder det.Men når du kører den nye simulation de buffere er tømt som hold din tidligere simulation resultater og henvisninger til resultater.Derfor når du forsøger at opdatere disse adresser er ugyldige, og peg på nul.Derfor er du nødt til at starte fra igen fra begyndelsen af dine resultater display vinduet igen.Opdatér sandsynligvis ikke kan arbejde her.

Update:

1)
Løst dette problem.I mit netlist den transistor blev defineret som følger:
Citat:

M0 (vout vin net036 net036) n18rf l = 0.18um w = 5um nf = 6

Jeg regnede ud, hvordan du gør variabler.I stedet for
Code:

mag (SP (1 1)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back