battereis i parrellel

G

grittinjames

Guest
hai idealy hvis to batterier af forskellige potentielle er tilslutte parrellel
som VTG vil komme til billede

En ideel batteri betyder, at det har nul indre modstand ...hvis sådanne batterier er forbundet parallelt spændingen på tværs af dem vil være den største af de to spændinger ... hvis imidlertid ikke ideel batterier er tilsluttet spænding på tværs af dem vil have en anden værdi ...

Hvis du forsøger at løse dette problem antages ikke ideel batterier derefter gælder, at de resistenser er nul, kan du nå frem til resultatet ...

Jeg er sikker på, at spændingen ikke vil tilføje op ..... og kan u forklare ur se ... hvordan man kan løse dette problem ........

grittinjames,
For batterier med nøjagtig de samme potentielle VI, spændingen vil være VI.For ikke-ideelle batterier, spændingen vil afhænge af interne resistenser.Beregn spændingen i knudepunktet mellem de to interne resistenser.
Hilsen,
Kral

For ideelle batterier, spændingen ll være samme ..men for ikke ideelt det afhænger indre modstand

ideelle betyder, at jeg dosnt betyde samme VTG jeg mener indre modstand = 0venkat3271 wrote:

For ideelle batterier, spændingen ll være samme ..
men for ikke ideelt det afhænger indre modstand

Grundlæggende kortslutning vil opstå, hvis de er ideelle.
Hvis ikke aktuelle begrænset af deres serie Res vil tilgå.og terminal volatge vil være, at bestemmes ved simpel volatege fraktioner, som vi kan finde ved hjælp af overlejring.

antage, at der er to kilder V1 og V2 både have interne resistenser r.anvende thevenins teorem vi ender med at få et tilsvarende kredsløb bestående af en spænding kilde (v1 v2) / 2 i serie med en modstand af R / 2.nu sætter grænsen for r tendens til nul.vi får det resultat, som foedespaendingen er (v1 v2) / 2.Således af denne logik svaret kommer, at spændingen er gennemsnittet af de to kilder.

rohitppamde så jeg har et spørgsmål.antage v1 er vtge er højere end v2.som pr ur opfindelse, hvis vi r sluttes to batterier i parrellel v1 spænding får reducere.hvis der ikke er nogen indre resistan var denne spænding bliver droped

grittinjames wrote:

ideelle betyder, at jeg dosnt betyde samme VTG jeg mener indre modstand = 0
venkat3271 wrote:

For ideelle batterier, spændingen ll være samme ..
men for ikke ideelt det afhænger indre modstand

Hr. meridianen, jeg kender thwt det vil udgange kun i bøger
det tyder på vi får en teoretisk forklaring på min questian
plz få det til mig

vai wrote:

Det vil give u batterispænding der er højere

Hej alle,

-Aldrig nogensinde slutte batterier med forskellig spænding parallelt.
-Der må aldrig blande batterier forskellige decharge niveauer eller kapacitet (Ah rating).

Det første tilfælde: parallel:

I den skematiske, R1 er den indre modstand i Batt1 og R2 er den indre modstand i Batt2.Hvis vi forbinder disse batterier i parallel et meget stort underskud på de løbende vil tilgå.Hvor meget aktuelle vil flow mellem Batt1 og Batt2?Først spændingen forskellen mellem de to batterier er 3.6V.Antage, at R1 og R2 summeres sammen er 0.04Ohm.(Helt normalt for fuldt opladet AA størrelsessorteret Ni-MH batteri).
Fra Ohm lov kan vi fortælle, at der vil tilgå en strøm på (7.4-3.6) / 0,04 = 90a.De ledninger mellem batterierne vil brænde på en gang.Og hvis ledninger er kraftigt nok kan det resultere i en eksplosion.Og spændingen vil være højere end den laveste batterispænding.Men du ikke ønsker at vide det.

Tilslutning af batterier i parallel kan gøres.Men altid sørge for, at begge batterier er på samme niveau.For række tilfælde: Blandingsmaskiner batterier med forskellig kapacitet kan føre til reverse opladning af cellen med den laveste kapacitet.Hvis den lavere kapacitet batteriet er tomt, mens den anden ikke er det.Den svagere celle vil blive reverse opladet.Batterier kan ikke lide denne betingelse.For Ni-MH det vil resultere i degeneration af batteriet på en gang.For Li-Ion kan det resultere i en eksplosion.

Regards, Inventor (y). [/ img]
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

hey sine absolut umuligt at forbinde 2 batteri af forskellige potentielle ..........
Som potentielle tværs bør samme

hver og en er sigende ikke forbinde to eller give eksempler med intern modstand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back