Batteri Backup Power Supply

C

CMOS

Guest
Jeg leder efter en simpel skematisk af 12V uregulerede batteri-backup strømforsyning. Når strømmen er tændt, kredsløb oplader batteriet godt, som det leverer 12V output. Når strømmen svigter, er 12V output stammer fra batteriet. Opladeren skal automatisk med overpris og dyb afladning beskyttelse. Batteri type 12V, 7Ah Blybatterier. Enhver hjælp er værdsat. Thanks.

Den sædvanlige metode er at tilslutte AC-forsyning til batteriet via en diode og strøm din last fra batteriet. Når forsyningen er slukket dioden holder batteriet fra afladning gennem AC forsyning udgangskredsløb komponenter. En ting at holde øje med, når du bruger et ureguleret forsyning forsøger at lægge mere end 13,8 V på batteriet. Hvis din levering er mere end dette, kan du tilføje en lille dråbe ud lineær regulator til forsyningen.

Ja, jeg kan bygge det kredsløb. Men jeg er på udkig efter en automatisk batterilader kredsløb siden 12V SLA batery bruges som alternativ kilde i mit projekt. Så jeg kan ikke holde det oplades kontinuerligt. Også når batteri-backup-tilstand, skal batteriet ikke få tømt helt. Thats hvorfor dyb afladning beskyttelse er nødvendig.

Hej Panalog, Tak for dine links. Disse kredsløb er meget komplicerede og avancerede. Jeg ville have bygget dette, hvis jeg lavede et projekt kun på smart batterioplader. Men min applikation kræver en batteri-backup, og jeg skal bare have en meget simpel automatisk oplader kredsløb med både cut-offs. Anyways tak for dit svar.

Parallelt med serien diode tilsluttet mellem positive tag af battet. og output af PSU (anode mod bat.) Tilslut en 20-30 Ohm 5W modstand. Dette vil oplade bat, mens strømmen er tændt. Denne metode fungerer fint i alarm-systemer. Som nævnt ovenfor transformeren skal være circa 13,5 14V

Vil det ikke reducere batteriets levetid på grund af overopladning?

Hey gutter, jeg tænkte, om nogen kan hjælpe mig, jeg har brug for at bygge et backup-batteri strømforsyning, og jeg har ikke diagrammer. Er der nogen der har skemaer til denne type kredsløb? Jeg ville sætte stor pris på det.

[Quote = CMOS] Vil det ikke reducerer batteriets levetid på grund af overopladning? [/Quote] batterierne impedans holder på stigende på grund af opladning og dermed den aktuelle falder .... batteriet når en tilstand af equilbrium, når strømmen fra forsyningen er lig med krybestrøm batteriet ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back