batterier - genopladelige - sats på batterier med tabt kapacitet?

L

lee321987

Guest
Når batterier har en lavere kapacitet, så de er vurderet, er det stadig ok at basere din sats på deres nominelle kapacitet? Eksempel: Jeg har nogle 2000mAh AA NiMH, at mit batteri analysator siger kun have ~ 1000mAh kapacitet. Er det i orden at overveje C, der 2AMPs, eller skal jeg bruge C = 1AMP ved beregning sats? (Jeg har læst, at NiMH er det er denne udtømte, bør smides væk, men jeg kun bruge disse i min mus, og de sidste i lang tid derinde)

Efter min mening, når et batteri bliver gammel, vil det ikke noget, en masse, hvis den afgift algoritme er optimal eller ej. På den anden side er opladning til en lavere sats normalt bedre at få en mere effektiv kapacitet til opladning selv om prisen er tid. Nogle gange (anbefales ikke uden test) pulserede ladestrøm med en forholdsvis høj værdi (som en midlertidig refresh) kan bidrage til at genoprette en del af den tabte kapacitet, men dette afhænger af batteriets type. OT: Må jeg spørge dig, om dit batteri analysator foranstaltning også dens indre modstand (impedans)? Kerim

Måske skulle jeg have formuleret mit spørgsmål bedre. Jeg vil gerne vide, om at oplade et 2000mAh-ratede batteri, der kun har en reel kapacitet på 1000mAh ved 2AMPs har samme negative virkning som oplader et helt nyt 1000mAh-ratede batteri 2AMPs. Om pulserende - ja, jeg har bragt lidt liv tilbage i et par NiMH og NiCad er ved at opkræve et 70.000 MFD kondensator (størrelse med en dåse) med et 12volt væg-vorten, og afladning det gennem batterier ... Om batteri Analyzer - ja den måler impedans (på mindst en af dens opladning algoritmer), men aldrig viser dette nummer. Modellen er MH-C9000 af Powerex.

Logisk en gammel 1000mAH batteri er en eller anden måde svarer med hensyn til kapacitet, til et nyt 1000mAH én. Det er for et gammelt batteri, både opladning og afladning strømme skal sænkes (hvis de var relativt høje) til omfang fremme sin levetid til en god udstrækning. Dette kan forklare den relativt hurtige nedbrydning af batterikapaciteten, hvis den hurtige opladning algoritme er holdt den samme langs sit liv (det samme gælder, hvis belastningen er temmelig tung). Heldigvis er batteriet priserne går ned, så at erstatte den en gang om året ikke vil være et problem, selvom jeg vil være mere glad, hvis det varer i 5 år i stedet:) Kerim

@ KerimF Jeg gik ud fra jeg skulle sænke sats på en udtømte kapacitet batteriet, men jeg ved ikke præcis, hvordan kemien fungerer, så jeg var ikke sikker. Jeg kan gætte du har ret.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back