Bede om teknisk hjælp

A

alireza

Guest
Kære Venner, har jeg brugt AT73C501 (ATMEL chipset løsning til måling) for en magt måling system.unfortunately jeg har oplevet et problem i masseproduktion, som jeg håber nogen her kan hjælpe mig med at løse det. som en kendsgerning, var alt ok med prototypen, og systemet fungerede uden problem.but i masseproduktion af 50 systemer, er de fleste af dem ikke arbejde ordentligt. AT73C501 har brug for en Crystal af 3.2768MHz at betjene, og jeg bemærkede, at kilden til problemet er med Crystal . det ikke oscilate normalt, men når jeg sætter sonde af en osciloscope på det, det begynder oscilation og systemet fungerer korrekt ... Er der nogen her direkte mig hvordan man fjerner dette problem? Jeg sætter pris på din hjælp på forhånd.

Jeg havde et kort kig på databladet (doc1035.pdf). Jeg er ikke imponeret over den måde Atmel specificerer krystal oscillator / krystal overhovedet. Jeg har ikke se om det krystal skal være seriel eller parallel resonans (normalt er det parallelle). I tilfælde af parallel resonans krystal man nødt til at have defineret belastning kapacitans, hvilket betyder, at også to små kondensatorer fra hver ende af krystal til jorden. fordi det interne kapacitans af chip er normalt mindre end nødvendigt. Du bør tale med Atmel og bede specifikt om krystal oscillator specifikationen, og hvordan det ser ud internt. Også hvilken slags krystaller, du bruger har en masse at gøre med de ting. Held og lykke Ted

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back