beder om alvorlige rådgivning - at vælge, hvilke LC, compiler asf.

D

Dix

Guest
Jeg skriver ikke kun af egen interesse, men også på vegne af en af mine gode venner, der

har været en meget begavet grundlæggende programmør i mange år.Da jeg

har været i det meste analog elektronik det endelig slog migJeg har kun at gøre brug af den fordel, at en kombination af vores færdigheder ville være på det.
Mens søger intro stier i verden af microcontrollers jeg har væretnoget skuffet.
De mange links bygger på, at forskelligewebsteder om pic, avr etc synes at det i dag at præsentere en masse miskmask info.Et helt typisk præsentationen af maker af en side, der viser en programmør til 16F84 og derefter at have nogle compiler til at foretage en ledede blinke, normalt senere fundet i info læse andre steder for at få alvorlige begrænsninger og begrænses alene til nogle programmer.
Dette emne kan se en smule frustrerede og over-sarkastisk.
Dog vil jeg hævdeat hidtil har jeg ikke fundet nogen god site præsentere en logisk måde at komme ud i en bedre viden!
Mig og min kammerat ønsker at dele en fælles interesse, syntese audioaf synthesizers.
Vi har både individuelt ejede et stort antal synths og studie redskaber i det videre, så vi ved, hvad der er foregået i denne forretning.
Vi har også gjort omfattende forsvarlig programmering på en række forskellige synthesizere.Han har derefter gjort meget avanceret software synths og jeg har gjortanaloge filtre og digital forsinkelser at nævne noget af det.
Så ..
kombinerersoftware programmering, microcontrollers og analog elektronik er vores mål.
Jeg læste om en dansk synthesizer modul kaldes DROID-3,

der byggerpå en 40-bens RISC-processor, men ingen steder nævnt som en.
Denne konstruktion er sandsynligvis blevet optimeret.
Alligevel er der stadig, lyden leveret fra dette modul er meget lo-fi og det ikke gemme eventuelle patches.
(Hvorfor ikke de omfatter enhver ekstra SRAM?!).
Vi ønsker hi lydkvalitet men syntesen kan simpelt fordivi kan begynde med enkle bølgeformer som firkantede, sawtooth og tri.
Såændre disse bølgeformer af såkaldt puls widht graduering eller nogle andre kloge, men forholdsvis enkel teknik.
Output skal være i 16-bitformat og forhåbentlig 44,1 kHz ord / s.
Faktisk to udgange gør, atfordoblet.
A D /

A med serielle input anvendes efter.
Vi skal også have en midi input til at styre enheden.
Midi har været anvendt i musikindustrien synthesizer industrien i 20 år og er temmelig langsom, 31.625 kbit, serienummer.Måske to microcontrollers kan bruges også.
Suggestions needed!
Er det muligt, at en 16F87x eller hurtigere 18Fxx kunne anvendes til at håndtere den hastighed?
En SRAM skal tilføjes medmindre nogen af de større billeder anses at håndtere signal beregningen, og en EEPROM for at spare patches

dvs. parameter data for hver og alle lydene.Den nye dsPIC-serie?
Noget andet?
Avr?Og som compiler der kunne være relevante?
Hvad kan der gøres withMicrochip egne MPLAB?
Jeg hentede den, og så det var højt, grundlæggende søger kommandoer.
De siger Grundlæggende er nemmere end C, så hvad med JAL?
Jeg har ikke brugt grundlæggende for mere end 20 år, så det kunne være lidt nemmere for mig at komme igennem det ved hjælp af en grundlæggende compiler.
Selv om min ven ved grundlæggende at meget jeg regnede med ville det gavnligehvis jeg også lære det i sidste ende.Mit problem er tid til at kigge efter, hvor at klatre på.
Tid er penge og så videre ..
Hvilke websteder, blandt alle de tusinder, hvilken type microcontroller og hvilket program?
I mine bestræbelser på at få mere at vide, jeg har lavet en svensk forum siteom microcontrollers og elektronik, da der kun er to eller tre andre i dette land, der er meget mærkeligt.Tak for læsning,
**** - Sverige

http://mikrokontroller.mine.nu

Dix wrote:

Jeg læste om en dansk synthesizer modul kaldes DROID-3, der bygger

på en 40-bens RISC-processor, men ingen steder nævnt som en.

Og huske på, at du vil skrive software til en UC og ikke til en pc.Og du
vil sandsynligvis skrive det i C og ikke i C eller grundlæggende (grundlæggende er onde! (Ikke til GUI og database frontends men for UC's it is). Jeg ikke har haft gode erfaringer med grundlæggende programmører at skrive software til UC (men jeg vil ikke generalisere denne erfaring). Især når du ønsker at behandle en 44 kHz lydsignalet du ikke ønsker at spilde, at mange cykler på en (4-8 MHz microcontroller)

Hvis du ønsker lidt mere computerkraft du sikkert ønsker at vælge en DSP.Jeg tror, TI sælger nogle interessante udvikling boards (for 250 euroen bør du finde en jeg mener).De har lydindgang og lydudgang stikkene, AD / DA og RAM allerede om bord.De er i stand til at gøre tildele mere end på en UC (især hvis du ønsker at skabe tunge convolutional filtre stemme forarbejdning (PITCH SHIFT, langsommere / hurtigere uden chipmunk virkning, ...), ....

Antharax

Som du sikkert kender fra analog elektronisk, hvad du har at design for at få nogle avancerede lyd (hvis du designet analoge synthesizer).Men, hvis du ikke starte endnu med skriftligt synthesizer program på MCU, ikke går hurtigt.Prøv først at efterligne, hvad du laver på PC.
Din pc har alt hvad du behøver for at få synthesizer program.Hvorfor emulering:
- Du ved endnu ikke, hvilke funktioner vil være i din
synthesizer (endelig version)
- Du ved ikke, hvor stor memry gør det kræve
- Du ikke, hvor hurtigt MCU bør
- Du ved ikke, hvor meget du kan betale for MCU

Hovedsagelig hele spørgsmålet ovenfor, vil blive klarlagt, når PC-emulering vil ske.

Jeg er enig med Antharax at du ikke skal bruge Basic, men C eller måske samlevirksomhed - eller både C og assembler koblet sammen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back