begyndere-PWM af hardware & kontrolleres af PIC18F

P

prowede

Guest
Jeg er en nybegynder inden for elektronik
Jeg vil gerne gøre en LED-lampe, der kan justere intensiteten ved at kontrollere PWM

Jeg har brug en dum måde at gøre PWM
at brug 555 reference DC-niveau i komparator, ved at justere DC-niveau, jeg kan ændre arbejdscyklus

Men nu vil jeg bruge PIC til at kontrollere arbejdscyklus
Jeg ved, at der er et software PWM funktion i PIC, men min programmering er ikke så godt (jeg ved bare C, men ikke ASM), så jeg foretrækker at bruge hardware PWM kontrolleres af PIC

Men jeg har ikke idé i, hvordan man styrer arbejdscyklus af PIC
Eller andre hardware-tilgang, jeg har til brug for PWM?

Kan nogen give nogle ideer eller forslag?

Thanks a lot!

For en let start bruge Sværdfisk BASIC til 18F, gratis SE-udgave og en PWM-modul.Easy peasey
Jeg bruger det med vores robot kits motorisk kontrol.Excellent.

Faktisk er jeg helt forvirret mellem "hardware PWM" og "software PWM"

Hi there,

Hardware PWM: Det meste af det hårde arbejde er udført af selve chippen.Du egentlig bare nødt til at levere
1) PWM perioden ~ Frekvens
2) PWM Driftsperiode ~ hvor længe det skal være af eller på.
Og chippen vil gøre resten, vil du få en næsten perfekt PWM signal om benet af LC du bruger.

Med nogle eller det meste af LC er der ingen PWM perifer til rådighed så du er nødt til at programmere det hele selv.Du fisrst nødt til at etablere en frekvens med en af de timere og så er du nødt til at suppleanten ben på LC du vil bruge, så du får den korrekte arbejdscyklus.

Den bedste reference jeg brugte til hardware PWM var mellemtone Microchip Reference Manual, og for software PWM Jeg havde et kig på dette site:

http://www.mcmanis.com/chuck/robotics/projects/servo.html

Hilsen

Nic

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back