Behavioral modeller for Analog blokke i Spectre - AMS

M

moisiad

Guest
Hej

Jeg bruger både Spectre og AMS simulatorer.For at køre nogle hurtige simuleringer i store systemer (f.eks PLL) Jeg ønsker at importere nogle adfærdsmæssige beskrivelser af grundlæggende kredsløb (PFD, Freq. Divider).

Så vidt jeg ved, at der er flere "sprog" i beskrivelsen af analoge kredsløb (VerilogA, VerilogAMS, SpectreHDL).Kan du venligst oplyse mig om følgende emner:
1) Hvilke af dem er forenelige med de ovennævnte simulatorer?
2) Er der nogen værktøj til at generere en adfærdsmæssige beskrivelse fra skematiske, eller skal jeg til at skrive koden?
3) Er det nemt at ændre en given adfærdsmæssig beskrivelse til en anden (er der nogen redskaber), eller det sker ved håndkraft.

Tak

1.sepctre støtte alle
2.kan du skrive koden eller
Det lib ahdl omfatter mange eksempel

Der er en god prøve uder den kadence installation bibliotek / tools / dfII / rfLib, kan du læse SpectreRF brugervejledningen først.Denne brugervejledning drøfte, hvordan man bruger Spectre / SpectreRF at simulere RF-kredsløb og system i detaljer, er der også et eksempel for adfærdsmæssige simulering for PLL, med Verilog Sprog.Jeg tror, du må hellere henvise til dette først.

Du kan besøge følgende websted http://www.designers-guide.org/VerilogAMS/.Du kan finde dokumentation, exemples, theorical artikler.
BTW, jeg er ikke sikker, men jeg tror VerilogAMS brug for en særlig licens, forskellig fra Spectre licens.Du bør kontrollere det.
Der er også en model generator i kadence, men jeg har aldrig brugt det.Jeg tror, det hjælper dig med at få din kode til højre.

U også kan bruge verilog-A og verilog-AMS MEN u være nødt til at skrive koden, eller u kan bruge pcell od genererer koder.

VHDL-AMS for AMS Designer er planlagt, men ikke frigivet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back