Behov et kredsløb eller chip til at gøre nogle magiske

D

djalli

Guest
Jeg har signaler 1Volts pp groft med meget lave frekvenser 0,5-5Hz.Kan jeg konvertere dem til firkantbølge signaler med samme hyppighed som originalsignalet er.
eksempel som:

-Hvis signalet er sinusoid 1volts pp 2hz at gøre på ouput en firkantbølge også 2hz i hyppighed --- eller

-Hvis signalet er trekant 1.2volts pp 1.5hz at gøre på ouput en firkantbølge også 1.5hz i hyppighed

Kan jeg gøre et kredsløb ud af det, eller er nogen præcision IC præcis til dette formål derude?

tusinde tak til alle jer

Du kan bruge komparator OP AMP konfiguration, med en reference, der svarer til 1Vpp mener.Hvis du ønsker yderligere stabilitet kan du bruge vinduet komparator OP AMP konfiguration.

Venlig hilsen

Bomba wrote:

Du kan bruge komparator OP AMP konfiguration, med en reference, der svarer til 1Vpp mener.
Hvis du ønsker yderligere stabilitet kan du bruge vinduet komparator OP AMP konfiguration.Venlig hilsen

Hvordan kan jeg forbedre det for lave frekvenser?

Under 1 Hz som indgangssignal I dont få, hvad jeg vil på Vout input til PIC chip.

Frem for at min Ekstraktionen er præcis i impulsbredde.Jeg herunder 5Hz, som fungerer fint.1.jpg er kredsløb selv.2.jpg & 3.jpg er simuleringer.

Input måske også trekantede eller enhver modulerede bølgeform.

Giv mig sone tip.Tak alle.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Er det muligt at bruge hysterisis komparator at øge din SNR?

linxf2003 wrote:

Er det muligt at bruge hysterisis komparator at øge din SNR?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back