behovet antenne @ 60Mhz overføre op til 20 m

M

mandrolla

Guest
jeg gør et projekt om trådløse grænseflade mellem en computer og en printer.modulatoren opererer på 60mhz.Jeg bruger FSK som modulerende ordningen.projektet skal være i stand til at arbejde inden for en afstand af 20-25 meter.modtagende antenner er ikke noget problem, men den fremsendende dem har tendens til at være stor på de frekvenser involveret.Jeg vil gerne have en lille antenne de gør dette job, men det er vanskeligt at finde en?

For så små intervaller, du kan bruge selv PCB
bygger en.I sådanne tilfælde induktion er anvendt til at kompensere antenne længde til frekvensen.
Men RF modul og antenne's impendance skal tilpasses.
Sikker på, der er fyrene kende dette emne meget bedre.

Hej,

Som Artem siger, det kan gøres på PCB.Men hvorfor bruger du så lave freq?For høj frekvens, der er en masse transceiver chips til rådighed (Chipcon, Nordic, Metelix, Atmel, etc etc).På den nordiske websted kan du finde nogle appnotes om udformningen af enkle antenner på PCB.

hxxp: / / www.nvlsi.no

Held og lykke, Al

mandrolla wrote:

jeg gør et projekt om trådløse grænseflade mellem en computer og en printer.
modulatoren opererer på 60mhz.
Jeg bruger FSK som modulerende ordningen.
projektet skal være i stand til at arbejde inden for en afstand af 20-25 meter.
modtagende antenner er ikke noget problem, men den fremsendende dem har tendens til at være stor på de frekvenser involveret.
Jeg vil gerne have en lille antenne de gør dette job, men det er vanskeligt at finde en?

Hi ..For at frekvens og så kort afstand ..Du behøver ikke et godt matchede antenne. Et meget enkelt kort kabel vil do.Have du nogensinde set det trådløse mikrofoner, der sender på RADIO FM-båndet ...meget simple ..Du kan ikke brænde en udgang chip transistor!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back