Beregning af SNR

B

bizoo

Guest
Hej
Jeg har brug for hjælp angående beregning SNR,

Mit signal er på vej ud af en RF-modtager, som demodulates det fra højere FREQ til baseband,

signalet er støjende, og jeg ønsker at beregne sin SNR,

Jeg kan generere den oprindelige modtagne signal med simulationer så godt, eller jeg kan få det originale overført signal form anden chip (af samme art)

Nu Hvordan skal jeg beregne SNR, bruge signalet fra simuleringer, eller brug en fra TX pin for modtageren af IC, og sammenligne den med den støjende modtagne signal.

Endvidere er der spørgsmålet om, hvordan man får SNR ved at sammenligne en larmende signal med et støjfrit signal fra oscilloskopet

enhver hjælp er værdsat
br

du skal finde middelværdien og variansen af det modtagne signal og beregne SNR.Det er temmelig standard-metoden.

Hope this helps

godt faktisk
Jeg tænkte på det samme i starten, tænkte jeg at tage forholdet til gennemsnittet af de signal til sine std afvigelse som SNR men signalet er nul betyder, og SNR er i-db, som doesnot giver mening, da signalet sikker ser okay med mindre udsving selv: s

bg
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Gætte, du ønsker at måle SNR på RF receiver output.

Måle effekt af signal på RF RECVR udgang med noget udstyr, du får signal støj power (x).Nu slukker transmission og gentage, du får støj effekt (y).Hvis man antager alle former for støj er additiv og ukorrelerede at signalere, beregne SNR som x / y - 1.Enig?
-b

ikke en dårlig idé,

men kan du calrify hvorfor x/y-1, hvor har denne -1 kommer fra,og desuden har den tilgang, jeg har taget, er, at jeg har beregnet PSD af signalet går ud fra TX pin af senderen chip,Så gik jeg til modtageren chip i den anden bygning og fandt PSD af det modtagne signal, så:

SNR = max (PSD på tx pin) - max (PSD at modtage pin) (db)

er denne tilgang ok?

-1 Kommer fra den støj varians ..

Ikke sender noget ..
finde styrken i det modtagne signal, som giver dig den støj magt NP.Nu sender de nødvendige signal
Signalet power SP er
SP = alt fået fuldmagt (RP)-NP
SNR = SP / NP
= RP / NP -1

De metode skal arbejde, men du skal foretage nogle korrektioner

darock er naturligvis korrekt, og så det er til at blive inkluderet i din Calc, medmindre SNR er høj.

det andet, PSD giver magt på en bestemt frekvens.Dont vide, hvorfor du tager max.Hvad max er dette, er det største i hele frekvens eller max af forskellige målinger udført på forskellige tidspunkter?

Da vi er forpligtet til at finde komplette magt, kan vi opsummere (integrere) PSD på tværs af alle væsentlige frekvenser.
-b

som bulx sagde

Sluk transmission og gentage, får du støj effekt (y).

men hvis jeg ikke kan få støj effekt (y),
og kan få signal støj power (x) kun, hvordan kan jeg calc SNR???

faktisk jeg får samme problem,

Jeg kan kun få adgang til det signal, når det er blevet konverteret tilbage til baseband frekvens, så hvis jeg holder op trasnmissioon og overvåge, at prin vil alle jeg vil være støj, som har været igennem AGC og vil have samme tilsyneladende effekt som et signal og det forbløffer mig også,
hvordan man kommer til støj magten så?

Hi guys, der er en smule af slag her, har wattmeteret jeg har brugt har været forkerte, og det giver store afvigelser fra sine tidligere værdier, der nuAlle jeg har de signaler, selv inde på oscilloskopet, og deres PSD, er der en måde at finde SNR med PSD, og ikke reageret på disse stoppede el-målere

Jeg antager at du har prøver af det modtagne signal for en lang varighed (1000vis af symbol perioder).Jeg antager også, du kan finde begyndelsen af symbolet periode.Nu gennemsnit symbolerne over en lang periode, og så skal du få signalet amplituden ret præcist, da den støj, bør gennemsnittet ud.Nu kender signalet form, amplitude og periode, kan du finde sin magt.Du kan nu trække fået fuldmagt fra det signal, magt og få støj magt.

Dette er naturligvis forudsætter støj er additiv og ukorrelerede til signalet.
-b

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back