Beskyttelse diode tværs relæ DS_1E

K

Korn find

Guest
Hej, jeg bruger Miniature DS1E SPDT Relæer i mit kredsløb og ønsker at beskytte banen med en beskyttelse diode over relæet. Hver af de relæer har forskellige skift spændinger nemlig 3.3V, 5V og 18V wrt GND. Nu, hvad skal dioden spænding? Skal det være som 3.4V, 5.1V og 18.1V på tværs af de respektive relæer? eller kunne jeg bruge noget fælles spænding diode (siger 5V) på tværs af alle disse relæer? Skal det være en zener eller en almindelig diode er ok? Tak, Kf

Under forudsætning af diode er at undertrykke tilbage EMF, det normalt ikke foretager, så længe den kan modstå relæet driftsspændingen PIV rating betyder ikke noget. Dioden leder kort som relay er strømløs og sammenbruddet af magnetfeltet i spolen giver en omvendt spænding på tværs af forbindelser. Dioden vil klemme spændingen til Vf hvilket er normalt omkring 0.6V for en silicium diode. I tilfælde af sådan en lille relæ du kan bruge næsten enhver lille signal eller magt diode som en 1N4148. Der er særlige tilfælde, hvor en kombination af Zener og signal diode bruges på tværs af en relæ spole, men jeg tror ikke, at ovenstående gælder i din situation. Brian.

De fleste mennesker bruger en simpel friløb diode. Den spænding skal være højere end forsyningsspændingen, men er ikke kritisk. Du kan bruge 1N4148 eller lignende SMD enheder. Hvis en meget hurtig relæ frigivelse er tiltænkt, kan du tilslutte alle friløb dioder til den højest mulige spænding, såfremt den pågældende relæ chauffører har en tilstrækkelig spænding. Selvom relæer meste er drevet af en transistor fælles emitter / kilde kredsløb, kan du også bruge en fælles jordslangen - uden en friløb diode.

Tak til alle. Da spolen spænding ville være 5V, jeg planlægger at bruge en 1N400x diode på tværs af alle disse relæer. Håber det er ok. Tak, KF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back