Betinget sandsynlighed eller uafhængige begivenheder

C

claudiocamera

Guest
Jeg har en tvivl på nedenstående spørgsmål

I en æske, der er to mønter en fair og en to overskriften.En mønt er draw tilfældigt og smed, og resultatet er overholdt.Mønten er vendt tilbage til feltet, og proceduren gentages.Bestem sandsynligheden for, at i den anden kaste resultatet er halen, hvis det vides, at hovedet dukket op på det første kast.

Da vi beskæftiger os med gentagne forsøg, ser jeg ingen indflydelse fra den første begivenhed til den anden, og svaret anmodet om, er 0,75, har jeg ret?

Hvis ja, jeg kan ikke forstå grunden til dette spørgsmål henvises til den første retssag.Er der nogen chance for at vi har en betinget sandsynlighed her?

"Første forsøg" kan være at smide en elev ud.
Du har ikke faldet for det, men vil du måske tjekke din matematik.
Hvis urimelige mønten er virkelig to hoveder, sandsynligheden for at kaste en hale bør være 0,25.

LouisSheffield skrev:

"Første forsøg" kan være at smide en elev ud.

Du har ikke faldet for det, men vil du måske tjekke din matematik.

Hvis urimelige mønten er virkelig to hoveder, sandsynligheden for at kaste en hale bør være 0,25.

Sorry about that ...
Ja - 0,25, uanset den første retssag.

Den del af det problem, der udtalte, at "hvis det er kendt, at hovedet dukket op på det første kast"
har ingen indflydelse på løsningen.Det er bare overskydende oplysninger til at teste, om en studerende forstår, at det er irrelevant.Den første mønt blev sendt tilbage til feltet.De tidligere forsøg har ingen indflydelse på den fremtidige forsøg.

Du øje på dette, hvilket er godt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back