Betydningen af fase i signaler

R

radheshbhat

Guest
Hej alle,
Jeg har kun en forespørgsel om betydningen af fase i signaler.Sige, hvis jeg tager en Fouriertransformation af et signal, får jeg både størrelse samt fase.Er det muligt at modtage signalet tilbage i tiden domæne ved kun den fase, men ikke den størrelsesorden?

tak på forhånd

NR.naturligvis ikke.Fra FFT formel, ved vi x (n) er den funktion af fase og størrelsesorden.Hvis fase af x (n) er Theta (n) og størrelse er mag (n), kan du prøve at ændre mag (n) med tilfældig støj, og gør IFFT, så vil du få en anden tid domæne sekvens.Du kan prøve den i Matlab.

Det er rigtigt, at u skal have både amplitude og fase af et signal i frequncy domæne til genopbygning det i tide domæne, men på den anden side, hvis u har kun én af dem, fase og amplitude kan u blive en anden del af Hilbert transformere, så amplituden er logaritme af Hilbert omdanne af fase i frequncy domæne.

Logaritmer i størrelse og fase er direkte forbundet med Hilbert kun forarbejder for minimum fase signaler.For ikke-minimum fase signaler der er yderligere fase komponent fremlagt i forbindelse mellem størrelsesorden iand fase

Så ypu kan rekonstruere kun minimumphase signaler ved hjælp af Hilbert transfom

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back