BFP740 AWR model lineær analyse problem?

E

emmetin

Guest
hej alle .. Vi designer en LNA bruger Infineon bfp740 og simuleret det på AWR mikroovn Office. i Infineon hjemmeside, giver de AWR model af transistor, men vi kan ikke have ikke-lineær analyse, for eksempel; OIP3. det giver den fejl besked "aflytning punkt målingen skal angive for to eller flere" .. Kunne nogen venligst hjælpe os med vores problem: smile:. tak

Hej, Ja, du er nødt til at bruge PORT2 med to toner til at måle IP3 af en forstærker ... Også du nødt til at feje indgangseffekt ved hjælp af Swept variabel til plot IP3 ... Se vedlagte skematiske opsætning ... Hvis du stadig har problemer derefter uploade ur mikrobølgeovne fil (*. emp) for at hjælpe dig bedre ... --- Manju ---

Hej, Jeg bruger to toner og fejede allerede, men kunne ikke finde problemet igen, jeg kan ikke gøre OIP3 analyse igen: (Jeg vedhæfter EMP-filen, hvis du kunne have en chance for at se på, vil jeg være taknemmelig.. Jeg skriver også nogle forklaringer på "design Notes". tak for din hjælp, ser frem til at høre fra dig .. Cem

Hej Cem, indekset for IM komponent i OIPN måling siden shoud match med den rækkefølge siger i dette tilfælde for 3:e Bestil det skal være enten 6 eller 6,02 ... dvs IM-indekset 2,1 Så det virker fint ... se vedlagte ændrede projekt ... Jeg har også jeg har set, at du ikke fejer magt i stedet måle IP3 Vs Frekvens ... Hvis du har brug IP3 Vs Input Power feje så er du nødt til at bruge simulation styreblokken & feje strøm sige fra -20 dBm til 0 dBm & plot IP3 ... Jeg håber dette hjælper ... --- Manju ---

Hej igen Manju det første, mange tak for din hjælp og tid. Deres råd er meget nyttigt for mig, jeg er virkelig taknemmelig. Jeg har et sidste spørgsmål, jeg skal måle det tredje-ordens skæringspunkt ved hjælp af to -20 dBm indgangssignal på 2,44 og 2,46 GHz. jeg starter frekvensområde i "projekt options" fra 2,44 GHz. men jeg kender ikke indekset for IM comp. for min rækkevidde. bør 2,44 ganges med 3? eller noget andet? tak Cem

2,44 * 2-2,46 * 1 eller 2,46 * 2-2,44 * 1
tak for indlæg. skal de være lige? i mit design, er 2, -1 og -1,2 ikke lige, hvad der er årsagen til dette? gevinst kan siges at være næsten fladt. Cem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back