BFSK Quadrature Demodulation

R

richas

Guest
Jeg har svært ved at forstå kvadratur demodulation. Jeg forstår, at RF-signalet er delt og blandet med et LO og LO forskudt med 90 grader. Signalerne er low pass filtreres og præsenteres som jeg og Q udgange, hvor Q output er den fase forskudt output. Som relateret til en binær signal (BFSK) Det er uklart for mig, hvordan baseband data præsenterer sig selv på IQ udgange demodulator. Rich

Vil du virkelig betyde en kvadratur mixer med I og Q udgange. Normalt vil en "kvadratur detektor" bruger en enkelt mixer med kun én udgang, hvor rf havnen er fodres direkte, og LO-porten er forsinket + / - i fase af en LC-netværk. Der er andre typer af FSK detektorer, der har to udgange, og de kører en SR flip-flop. Den digitale del bare ser, hvilken af de to stigende kanter sker først, og sætter flip flop enten høj eller lav baseret på denne.

Alle de kvadratur detektorer, som jeg har set bruge to blandere, én til at blande LO og den anden for at blande LO forskudt med 90 grader. Produktionen af hver mixer danner jeg og Q udgange. Ofte output pins, er afbalanceret, hvilket er tilfældet her, så der er fire IQ forbindelser. Jeg har vedhæftet et eksempel på en modtager IC, der har en indbygget quad detektor. Rich

her omkring, når nogen spørger om en FM kvadratur detektor de betyder dette:
66_1310146729.jpg
den "kvadratur" betyder, at i center frekvens, blanderen porte er fodret med 90 grader fra hinanden (så mixeren fungerer som en fase detektor). Så små ændringer i input frekvens resultere i faseforskellen til mixeren portene går + / - fra 90 graders punkt, der giver anledning til en + / - udgangsspænding.

Som relateret til et binært signal (BFSK) Det er uklart for mig, hvordan baseband data præsenterer sig selv på IQ udgange demodulatoren.
Modtageren du henviser til, er en direkte konvertering eller nul, hvis modtageren . Udgangen i tilfælde af BFSK afhænger den nøjagtige offset LO. Hvis man antager den er indstillet til centrum hyppigheden af BFSK signal, får du en baseband signal om + Δf / 2 eller-Δf / 2. Hyppigheden tegn vil være godt detekteres i I / Q repræsentation som roterende retningen af den komplekse vektor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back