Billedsensor støj definition og måling

R

rficdesigner

Guest
Hej alle, Har du nogen ide i støj definition og måling for CMOS billedsensor? Så vidt jeg ved, at finde den RMS støjen af billedsensoren, vil vi få N prøven værdier af udgangssignalet fra en pixel på, derefter beregne standard udledningen af disse prøver => RMS støj. Har jeg ret? Har du nogen idé du dele?

Det er korrekt, så vidt jeg ved. Jeg tror også standardafvigelsen = RMS støjværdien antagelse Gaussisk støj. Keith.

Har du nogen forslag om støj måling af billedsensor udlæsning IC? hvilket instrument er egnet? Som jeg ofte gør, jeg får N prøver og derefter beregne den normale afledning manuelt. Jeg tjekkede en kommerciel IC støj. Chippen betjenes korrekt. Men dens RMS støj er meget højere end værdien i databladet. Jeg kan ikke regne ud, hvad er årsagen? Nogen idé?

Det er ikke en enhed, jeg nogensinde har prøvet at måle støjen fra. Jeg har dog lavet en hel del støjmålinger af analoge kredsløb, og det er vanskeligt at opnå datablad tallene, fordi det er meget afhængig af layout og støj fra strømforsyninger osv. Det er måske værd at gøre en Fouriertransformation af den støj, for at se om der er nogle bestemte frekvenser til stede, snarere end at det er tilfældigt. Det kunne være forårsaget af kobling af ure til de analoge kredsløb. Keith.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back