Bluetooth og WLAN arkitektur?

H

hebu

Guest
Hvorfor det
er populært at bruge Lav IF arkitektur i Bluetooth-system, og
brug nul, hvis i WLAN-system?

Jeg tror, at det vigtigste er, at det er helt moden nu.Og det kan redde den høje pris og store IF filtre.

Jeg tror, du er misforståelse, hvad jeg taler om.Jeg vil gerne
vide, hvad der
er årsagen til, at Bluetooth er ofte implmented af Low IF arkitektur
, Men de mest populære arkitektur 11b / g er nul, hvis?Hvad er de
årsagerne til dette valg?
Både lav IF og nul, hvis arkitektur kan gemme de ydre IF filter, men det
erikke mit spørgsmål.

Tak,

Den grundlæggende forskel i LAN-netværk er afhængigt af, hvad nettet du krog op til, kan du have forskellige båndbredder.Ønsker du et LAN-receiver med 3 forskellige båndbredde IF filtre og to SP3T afbrydere, eller ønsker du at tage en performance hit, brug højere hastighed DSP processorer, og lave din filtrering digitalt?

Bluetooth, hvor batteriet er et spørgsmål, en fast båndbredde IF filter nedskæringer gør en stor DSP forarbejdning.

Hi biff44,
Tak for svaret, men
Jeg kan ikke rigtig forstå dit kontoudtog.Selv nul IF er vedtaget, Channel vælge Filter er stadig påkrævet.Og når kanal båndbredde er forskellig mellem forskellige standard, båndbredden af filteret skal cahnged.Så kravet
af tunable filter båndbredde bør ikke være årsagen.

Hvad indsatsen af DSP når båndbredden af IF filter er ikke fastsat?

Tak,

Den Flerfasemåler Band Pass Filter bruges af Low-IF arkitekturen er sværere at blive gennemført i et større båndbredde (Q-faktor er allerede meget lav).
Ikke til den sidste Low-IF har bedre immunitet til interferers sammenligne til ZIF, og Bluetooth har brug for dette, fordi der bruger mindre carrier båndbredde (~ 1MHz sammenligner til ~ 22MHz i WLAN).

Ya, jeg er enig i, at det ikke
er let at gennemføre en lav Q flerfasemåler filter, kan dette
stigning størrelsesordenen filter og foretag højere støj til receiveren.
Men hvorfor Lav IF kan immunize interferensproblemer end ZIF?interferensproblemer
her betyder det billede?eller tilstødende kanal?eller andre jammings?

Er det rigtigt i WLAN HIGH PASS af blandet ned signal vil ikke korrupte signalet siden WLAN siganl ikke have for meget information transporteres i DC samtidig for bluetooth, som har forskellige graduering metode og indeholder vigtige oplysninger i DC.

Kanalen båndbredde spille en central rolle i fastsættelsen receiver arkitekturer.

Bluetooth har en båndbredde af 1MHz.Dette er ikke bred nok til direkte ned-konvertering (nul-IF) fordi DC offset og flimren støj vises på Mixer udgange.Disse støj-lignende kilde vil indtage i det meste af bluetooth båndbredde.Yderligere mere, Bluetooth beskæftiger GFSK graduering metode, der har en betydelig mængde energi på DC når signal af interesserede er direkte ned-konverteres.Så de interesserede signal energi er blandet med den støj-lignende energi.Hvis en HPF bruges til at fjerne DC offset og flimren støj, Bluetooth vil miste stor del af signal om interesse.Således har for bluetooth, den lave-hvis struktur i stedet for nul-IF kan være en af de løsninger for at undgå DC offset og flimren støj.

For WLAN, nul-hvis struktur vil arbejde fordi den kanal båndbredde af 22MHz er bred nok, og DC offset og flimren støj indtager kun en lille del af båndbredde.Med andre ord, SNR nedbrydning forårsaget af DC offset og flimren støj er lille nok.Uanset, DC offset og flimren støj vil forringe SNR.Så flimren støj bør være så små som muligt og DC offset aflysning er nødvendig, når en frekvens ned-konverter.

For Bluetooth, lav-hvis arkitektur er foretrukket frem for nul-IF arkitektur.Dette
skyldes, at graduering arrangement med Bluetooth er Gaussiansk frekvens skift indtaste
(GFSK).Da spektret af GFSK har betydelige energi frekvenser på nul
frekvens, et high-pass-filter kan ikke bruges til at fjerne DC offset med minimum
fordrejning af det modtagne signal.

I IEEE 802.11, midt subchannel er uudnyttet, hvilket betyder, at der er en tom spektrum af 312.5KHz midt i den båndbredde, og den tomme center sub-kanal kan bruges til DC-offset aflysning.Så hvis hjørne hyppigheden af high-pass-filter er under 156.25KHz, nabostaten subchannels regnskabsmæssige oplysninger data berøres ikke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back