Board kant til Kobber

A

aharsha

Guest
Hej alle,

hvad er min mellemrum vi nødt til at opretholde fra bestyrelsen Edge til kobber?hvis vi gjorde opretholde afstanden mellem kanten til kobber (bord kanten til kobber clearance er 0), hvad vil virkningen ske i fremstillingen?Forklar i detaljer.

På forhånd tak.

Hilsen,
Ahar.

Dette er totalt afhængige af din PCB fremstilling capability.Some god producent, kan producere printet med mindre end 20mil clearence.But normalt 40mil Board kant clearence er nok.

hvis u ikke opretholde clearence (0 clearence), kan nogle konsekvenser være:
1 - dine spor / kobber / kan pad få skåret, mens der skæres af PCB.
2 - incase af flerlagede, kan flyene komme kort.
3-PCB-samling spørgsmål til SMT-komponenter

håber det er klart

Bruges til at afhænge af forsamlingen processen.

Når bølgelodning maskine var den normale proces, 0.025 "(1mm) fra den kant var den mindste.

Dagens wave / ultralyd / infared processer er ikke kritisk, så det bliver en proces af, hvad du definerer som din mindste spor / rum clearance.

.005 "Er opnåeligt uden at løbe ind i præmie fabrikation omkostninger. Hvert bord fabrikator vil have der egne specs.
Personligt er jeg stadig forsøger at holde spor .025 "fra kanten.

min virksomhed standard er at holde 1mm af kobber fra bord kant.
dette er at forhindre kobber fix.

Jeg har tidligere set nøgne kobber, der viser, når kobber har været alt for tæt på kanten.
Scoring kan udsætte det eller dårlig kvalitet fremstillingsvirksomhed har gjort det loddemetal modstå elevatoren når lige ved kanten afsløre det.

Dens altid bedst at efterlade en god afstand af ca 1mm, medmindre du har brug for det der i kredsløb grunde.

Tak for alle jeres svar.

Hvis vi gjorde ikke opretholde den krævede afstand mellem bord kanten til kobber, behøver vi at nævne det i Fab noter?hvis ja, hvad skal vi nævne?

Thanx i advace,

Hilsen,
Ahar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back