Bode plot og stabilitet

K

keiichi451

Guest
Her er situationen ... Jeg har 4 pole, 2 nul open-loop system. Fasen margin er større end 0 på grund af placeringen af nuller. Men der er punkter, hvor den fase går ud over -180 grader på grund af det højere antal poler. Er dette system stabilt, når sted i lukkede kredsløb feedback? Jeg tror, at svaret er nej, fordi for nogle punkter ... forstærkning> 1 og en fase skift af -180, sammenholdt med negativ feedback vil give positive tilbagemeldinger. Oplys venligst. På forhånd tak.

Dette er en sag, hvor den simple Bode plot metoden er svær at fortolke. Brug polært plot metoden og se, hvor mange gange locus indhylle omkring -1 + J0. Dette vil give dig antallet af poler minus antallet af nuller i højre halvplan.

[Quote = flatulent] Dette er en sag, hvor den simple Bode plot metoden er svær at fortolke. Brug polært plot metoden og se, hvor mange gange locus indhylle omkring -1 + J0. Dette vil give dig antallet af poler minus antallet af nuller i højre halvplan. [/Quote] Dette er også kaldet Nyquist plot. Men det tager tid at lære denne metode og at gennemføre det.

jo nemmere metode er Routh-Horwitz metode, jeg tror ... Hvis du har den nøjagtige placering af poler og nulpunkter af open-loop, så hvorfor ikke beregne den lukkede sløjfe overføringsfunktion og prøve denne metode?

hi bruge root locus plot (rlocus i Matlab) og analysere stabilitet.

first udlede lukket sløjfe overføringsfunktion, at bruge Matlab instruciton Bode at studere stabilitet!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back