bode plot & stabilitet

K

keiichi451

Guest
Her er den situation ...

Jeg har 4-pol, 2 nul åbne kredsløb.Den fase margen er større end 0 på grund af placeringen af nuller.Men der er punkter, hvor den fase går ud over -180 grader på grund af det højere antal poler.Er dette system stabile, når de foregår i lukkede kredsløb feedback?

Jeg tror, svaret er nej, fordi det for nogle punkter ...vinde> 1 og en fase forskydning af -180, sammenholdt med negativ feedback vil give positiv feedback.

Please advise.På forhånd tak.

Jak ważna jest dla internautów prywatność? Bardzo. A najświeższym dowodem na to fakt, że twórcy zabezpieczenia przeciwko wirtualnym podsłuchom potrzebowali zaledwie 213 minut na zebranie okrągłego miliona Euro na jego produkcję.

Read more...

Dette er en sag, hvor den simple bode plot metoden er svært at fortolke.Brug polært plot metoden og se, hvor mange gange det locus ombrydes omkring -1 J0.Dette vil give dig antallet af poler minus antallet af nuller i højre halvdel flyet.

flatulent skrev:

Dette er en sag, hvor den simple bode plot metoden er svært at fortolke.
Brug polært plot metoden og se, hvor mange gange det locus ombrydes omkring -1 J0.
Dette vil give dig antallet af poler minus antallet af nuller i højre halvdel flyet.

det lettere metode er Routh-Horwitz metode jeg mene ...
hvis du har den nøjagtige placering af poler og nuller af åben-sløjfe, så hvorfor ikke beregne den lukkede kredsløb overførsel funktion og prøv denne metode?

hej
bruge root locus plot (rlocus i Matlab) og analysere stabilitet.

første udlede lukket kredsløb overførsel funktion, brug matlab instruciton lover at undersøge stabilitet!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back