Bond tråd

M

mobilone

Guest
Jeg er ny i VLSI design.Jeg vil gerne vide, hvad der er obligation ledninger og puder.Jeg f nogen kan henvise til grafiske explaination, ville det være godt for forståelse.Tak på forhånd

Obligationen ledning er forbindelsen mellem IC (silicium) og pin af pakken.Hvis du tager ud for toppen dækning af en pakke, billedet ligner en edderkop, hvor liget af den edderkop er de dør (den faktiske IC - silicium) og ben er obligationen ledninger.

men hvor bremseklodserne passer ind i og
hvad er deres størrelse i forhold til at pakke pins

En enkel sag at forstå let, unpackage chip:

Chip betyder dit kredsløb.På chippen, skal du have puder for input, output, ect ...
For at måle dit design, dit chip skal være fastgjort på et bord, som har måling diagram.For at oprette forbindelse fra puder på chippen til måling diagram, du har brug for obligation ledning.Du kan ikke gøre bon tråd med yourshelf, du har brug for bonding maskine coz obligation wire størrelse er så lille.

Billedet viser obligation ledninger og chip trædepuder.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

nogle typiske data for obligationer tråd pad og pin størrelse til en TSOP pakke.

obligation ledning (en tynd gylden ledning til at forbinde pude til at lede): længde 3-5mm, bredde 0.8mil, parasitter, 1nh/mm, 10mOhm/mm, samlede loft ~ 1pF

pad (forbindelsen metal firkant på silicium): 80u x 80u, samlede loft ~ 1.2pF

bly (metallet routing at forbinde bondwire touch down "til pin): bredde 2mil, længde 5 ~ 8mm, parasitter 0.8nh/mm, samlede loft ~ 2pF

pin (metallerne trække op ud fra pakken): Bredde 1mm, længde 5 ~ 8mm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back