Boost Converter Effektivitet i en praktisk design beregning

M

mengghee

Guest
Hej, Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan beregne effektiviteten af et løft konverter i en praktisk design. Hvordan kan jeg måle Iin? Iout? tak hilsen, mengghee

Iin og Iout er både gennemsnitlige værdier siden effektivitet beregningen refererer til steady-state-værdier i variabler. Du bør bruge strømprober til at måle Iin og Iout. Normalt disse klemme omkring wiren, som du ønsker at måle den aktuelle i. Afhængig af din nuværende probe, kan du måske ikke brug for en ekstern forstærker. Hvis din belastning er bare en modstand, bare måle spændingen over den og bestemme den aktuelle ved Vout / Rload. Du kan også prøve at sætte en lille modstand (med en passende effekt) i serier med den gren, du forsøger at måle den aktuelle i. Det er klart, hvis du lige har en belastning modstand på udgangen bare bruge den metode ovenfor. Du kan sætte en lille modstand på indgangen nuværende. Nu, hvis du bruger en god strømforsyning for input spænding og en elektronisk belastning for dig belastningsmodstand, kan du være i stand til at aflæse strømninger om disse instrumenter direkte. Dette afhænger helt af hvilket udstyr du har. Venlig hilsen, v_c

Jeg kan kun se den analoge visning af strømforsyningen ... Jeg tror ikke jeg kan se det ordentligt selv ... tak v_c hilsen, mengghee

Du ved, du kan bare bruge et amperemeter - men du er nødt til at sikre, at det kan tage strømmen. Vær forsigtig, har du ikke lyst til at ødelægge et multimeter! Spørg de lokale tekniker til at se, om han har noget, der kan gøre arbejdet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back