Boost Converter Output Voltage Når Driftsperiode 0,9

M

mengghee

Guest
Jeg har vedlagt et diagram af mit kredsløb og også en graf afsættes på Driftsperiode Vs VOUT.I grafen, viser det, at når min arbejdscyklus stiger til 0,9, udgangsspændingen er lavere end den udgangsspænding, når tolden forholdet er 0,8.hvordan kan det være muligt?kan nogen fortælle mig, hvorfor det sker?og hvis det sker, hvordan bør jeg forhindre det?tak.tak,
mengghee
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Her er, hvordan dette boost konverter værker:

Fase 1:
Når V1 er Høj, M1 tændes, og trak spændingen ved Node 2 lav.
Dette reverse bias dioden og isolerer de to halvdele af banen.
I denne fase, strøm, som går gennem induktortypen stiger, og yderligere
energi er lagret i IC i form af magnetisk flux.

Udgangsspændingen / strøm er leveret af Capacitor i denne fase.

Fase 2:

V1 går lav.M2 slukkes.node 2 stigninger i spænding, og diode D2 bliver foward partiske.Energien fra de 5 volt Vdc og energien lagres i induktortypen injiceres til højre halvdel af kredsløbet, hvilket får spændingen til at stige over 5 V.Nu at besvare dit spørgsmål, hvis Driftsperiode er for tæt på 1.Så vil der være meget lidt tid til Inductor at tilføre sin energi til højre halvdel af kredsløbet.og VOUT vil falde.

Thats mit bedste gæt.

Kære Mengghee
I boost konverter i modsætning til step down konverter udgangsspændingen er ikke proporational at arbejdscyklus.
Denne config normalt anvendes maksimalt 50% duty cycle.
hvorfor?
1 - da udgangsspændingen ikke er afhængig af duty cycle.
det er bedre at sige, at udgangseffekten proporational at arbejdscyklus.

2 - i fase 2 (transistor-off) induktortypen skal nok tid til at disharge sin energi til at udgangskredsløbet via D2.
denne gang er ikke fastsætte, og afhænger af udgangsspænding.større spænding denne gang vil reduceres.

for eksempel, kan du tjekke med (fx) 200 ohm, til R8.du vil se Vo / DC kurven væsentligt forbedret.

Hilsen,
Davood Amerion.

hjælp resonant konverter, hvordan kan vi Buck og øge udgangsspænding for ups teknologi?

hjælp resonant konverter, hvordan kan vi Buck og øge udgangsspænding for ups teknologi?i dont virkelig forstår spørgsmålet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back