Boost Converter Output?

M

mengghee

Guest
hiye alle,

min klassekammerat i UNI har opbygge et løft konverter med en indgangsspænding på 7.5v, arbejdscyklus på 0,5 fra et signal generator, hyppigheden af 40KHz.output spænding få ca 11.3v.pulsen tilsluttet porten af MOSFET ikke er tilsluttet via en modstand.output spænding synes at være meget lav.Jeg går ud fra effektiviteten er meget lav.er, at den normale?hilsen,
mengghee

Bestemt spændingen er for lav, forudsat at duty-cycle er virkelig 50%.
Skal kontrollere, at.Han skal også kontrollere, at input spændingen ved BOOST INPUT er virkelig 7.5V.
Vi kan ikke tale om effektiviteten, medmindre vi måle input-og output-strømme.

Den MOSFET vil være drevet af den indre modstand i generatoren, der kan være 50 eller 600 ohm normalt.
En normal MOSFET gate modstand er i snesevis af ohms række, så hvis han kører det med 50 ohm,
det er OK.

Hvis alt var ideel (ingen tab i komponenter nul spændingsfald på tværs af enheder) det du ville forvente, at få af løft konverterens at være 1 / (1-D), der er 2 i dit tilfælde.Så produktionen ville være 15V.

Første tage forslaget af VVV - Kontroller, at tilførslen af konverteren er faktisk 7.5V.Check spændingen fra input side af løft inductor til jorden.Så kig på drain-source spænding af MOSFET når det er tændt og den anode-katode spænding af diode når det er tændt.Du vil se, at de ikke er nul, og de resulterer i en reduktion af den gennemsnitlige produktion spænding.Bemærk, at enheden spændingsfald skal ganges med enten D eller (1-D) til at give deres indflydelse på den gennemsnitlige produktion spænding.

Kig på siderne 25-31 i http://ece-www.colorado.edu/ ~ pwrelect/book/slides/Ch3slides.pdf
Det viser den styrke konverterens tab, effektivitet beregning.

Jeg håber, at materialet vil hjælpe dig.

Venlig hilsen,
v_c

Hvis du kan indstille arbejdscyklus til 0,5 med en signalgenerator, så er det kun en chauffør tidspunkt?

Det lyder som din gate føreren kan ikke øge MOSFET meget godt - bør du tjekke spændingen ved dræn af MOSFET i løbet af den tid, når du skifter - det bør være meget lav, ligesom 0.2v eller deromkring.

Også - Har du en nuværende sonden for din rækkevidde?Dette ville være en glimrende tid til at plotte inductor nuværende.

Jeg tror, at enten din MOSFET eller din schottky diode er valgt forkert - De har ret til at formode, at 11.5v ud er for lav.Hvilken form for belastning er fastgjort på outputtet?

electrorancher,

Det vgs kilde direkte fra signal generator, jeg er ikke sikker på om lab, jeg er nødt til at spørge, om de har en gyldig sonden.da dette er min ven kredsløb (Jeg har endnu til at bygge mine) han ikke har en schottky diode
tommer og belastningen er 20watt 66 ohm modstand.MOSFET anvendes, er irf511 og jeg er sikker på, vgs ikke er sluttet til at optimere sine præstationer.takhilsen,
Jeffrey

Den duty-cycle formlen er mere kompliceret end den simple 1-Vin/Vout bruges i mange beregninger.
Nøglen til at udlede en mere nøjagtig formel er forståelse for, at den volt * sekunder anvendt til inductor i transistor til tiden skal svare til den volt * sekunder under off tid.
Antages det løbende aktuelle mode operation, kan vi skrive:

(VIN-Vind-Vmos) * t = (Vo Vind Vd-Vin) * burgøjser,

hvor Vin er indgangsspænding, Vind er spændingsfaldet i hele DC modstand i inductor, Vo output spænding, Vmos er faldet i hele MOSFET i den tid.
Dividere med T, og vel vidende, at ton * T = DC og ton burgøjser = T, ir følger, at:
burgøjser / T = 1-DC

Så kan vi omskrive:

DC * (Vo Vd-Vmos) = (1-DC) * (Vo Vdrop Vd-Vin)

Og så DC = (Vo Vd-Vin Vind) / (Vo Vd-Vmos)

Dette reducerer den velkendte formel, hvis:
VdŤVo, VindŤVo og VmosŤVo

Men den virkelige verden er ikke perfekt, så hvis det duty-cycle er tvunget til 50% (uden feedback til at tilpasse sig den),
hvis man kun tager den diode dråbe i betragtning, finder vi, at Udgangsspænding ville være:
Vo = 2 * Vin-Vd = 14,4

Indtagelse af andre faktorer i betragtning, bidrager til at forklare, hvorfor din ven kun opnår 11.5V output (igen, dette er således lavere end jeg ville forvente for korrekt valgt komponenter og fungerer korrekt).
Den første ting at tjekke er indgangsspænding, gate-drevet, og inductor DC modstand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back