boot strap loader i 8051 micr-controller

R

rhinskvin

Guest
er det muligt at gennemføre boot strap loader i 8051 micr-controller
hvad er den hardware, der er nødvendig?
Hock

Hej

Ja det
er muligt.Du skal bruge en seriel forbindelse mellem din pc og din 8051-målet.

Se her for nogle kildekoden:

http://www.programmersheaven.com/zone5/cat27/index.htm

8051 er der ikke har nogen intern flash som kunne iniciate meddelelsen grænser den uc side.hvis mit ydre e2prom er tom Hvordan kan jeg starte boot image download?
rhinskvin

hai,

Jeg tror, før bootload vi pgm IC for opstartsindlæseren pgm

farvel

hvad du skal gøre, er at placere boot program i slutningen af extenal e2prom af en programmør, boot pgm vil indlede den serielle kommunikations med PC at programmere e2prom fra begyndelsen,
er du nødt til at gøre en hardware-aktiviteter for at muliggøre skriftligt til e2prom under læsning instruktion.
og desuden er du nødt til at føje til dit program på statup:

nulstille: JZ p1.0, boot_adress

heks giver dig mulighed for at indtaste boot pragram efter du lowed p1.0 på reset.

hvis du har brug for mere kan jeg explan?
Sidst redigeret af rodney25 om den 07 marts 2003 1:37; redigeret 1 gang i den samlede

tak til alle jer, for alle jeres hjælp.
Jeg vil blive glad hvis du kan forklare det i detaljer.
tak
rhinskvin

Nogle chips fra DALLAS Semiconductor har interne rom hvor du kan slukke din software, så du kan indlæse programmet bruger rom bootstrap loader, derefter springe til dette program og slukke rom og endelig flytte dit program til begyndelsen af RAM - DATA og Program Memory skal opholde sig i samme ram-området ...

Naturligvis nogle versioner har EPROM og endda FLASH ...

Jeg bruger semence TÆB 80c535 som dosis ikke omfatter alle på chip flash eller EEPROM.
rhinskvin

dette er den skematiske dette kan hjælpe til, hvad jeg har explaned før (der var noget galt i explnation du ikke brug for en eller).

EA skal lowed at aktivere ekstern kode og også kontrollere, at ingen sikkerhed bit låse for ekstern kode exeution.hvis du har brug for hjælp til software, jeg kan hjælpe.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back