Borland C + + Builder og serielle porte

A

algilsan

Guest
Hej, jeg har til hensigt at lave en Borland C + + Builder program, der bruger seriel port, men min borgmester problem, er, at jeg ikke ved, hvordan man bruger det, er der ingen kontrol til at bruge den på bygherre, ville jeg ikke lide at bruge direkte api opkald. Kan nogen hjælpe mig?

Hey mand
........... Der er ingen kontrol til at bruge det på builder .............
: lol: kun ét eksempel, et gratis kig på hxxp: / / www2.arnes.si / ~ sopecrni / Hugo

Masser af muligheder til rådighed for dig. Enhver Delphi VCL beskæftiger sig med seriel port (eller nogen port som en kendsgerning) kan bruges i C + + Builder. Også Enhver ActiveX eller endda DLL kan bruges inde fra C + + Builder. Skulle ikke være svært overhovedet at finde mange eksempler på, hvad du søger og ønsker at gøre. Bare husk, hvis du har til hensigt brug inden Win2K eller XP ... disse 2 OS håndterer havnene anderledes til tidligere versioner af Windows. Igen, masser af eksempler på nettet om, hvordan man gør det. Have Fun Jaba

Tjek at kode, jeg bruger dette i BCB 4,0 Du vil forstå det code.If du ikke kan, så send mig PM. int dwError, fSuccess, HÅNDTAG hCom; unsigned long dwSize; void asdasdasdasdas {_DCB DCB, overlappede o; hCom = CreateFile ("COM3", GENERIC_READ | GENERIC_WRITE, 0, NULL, OPEN_EXISTING, 0, NULL); dcb.BaudRate = 38400; dcb.ByteSize = 8; dcb.Parity = NOPARITY; dcb.StopBits = ONESTOPBIT; o.hEvent = CreateEvent (NULL, FALSE, FALSK, NULL); hævde (o.hEvent); FlushFileBuffers (hCom); fSuccess = WriteFile (hCom , "ABCDE", 5, & dwSize, NULL);}

Du kan bruge Mscomm32.ocx-leveres med Basic eller VC Eller prøv at finde Turbo Power Suite-omfatter AsyncPro komponenter Very Nice

Mange tak til alle. Jeg har lige set de emner, fordi jeg var ude

Tak for info! Jeg prøvede conport fra winsoft og det meget at bruge

Jeg brugte ZComm pakken for et par år siden at gøre op GUI til konfiguration af indlejrede systemer via RS-232 port (ved hjælp af BCB3). http://www.medasis.com/tools/zcomm.htm Fandt pakken stabil, og det kørte uden problemer på 115k. Det er shareware, men du får den kilde, hvis du tilmelder dig. Det er multi-threaded og alle de gode ting. Jeg synes at huske, at det var gratis til personligt brug, men ser på den webside, nu synes at antyde, at den kun kører med IDE (i demo-tilstand). Men jeg ved, at jeg brugte v1.0.3 demoen på det tidspunkt, og det virkede fint uden den IDE???

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back