BPSK Modulator for RFID måleproblem

Men jeg ude af stand til at måle det modulerede signal.
Kan du se nogen grund, hvorfor kredsløbet skal fungere som en modulator? Jeg antager en tegning fejl.

Derfor M2 er shorting output? Ifølge tidsskriftet, så M2 fungerer som en modstand, der ubetydelig effekt ved antennen går til modulatoren. Jeg fodre en bærer (900MHz) ved cout og jeg måle min produktion på samme punkt ved hjælp af bi-port. Er den måde jeg måler forkert eller korrekt? Tak.

Jeg synes du skal bruge en model af din antenne (sandsynligvis en RLC), forbundet parallelt med cout, der modtager bærefrekvensen (900 MHz). Så skal du måle det spredte signal ved hjælp af en retningsbestemt kobling.

RLC kredsløb for antennen model serie RLC eller parallel RLC? Jeg bruger Mentor Graphics til min simulering. Kan jeg vide, hvordan man opfører retningskobleren i Mentor Graphics?

Det afhænger af den antenne, du vil bruge: en åben dipol kan ses som en serie RLC, en rammeantenne, insetead ved hjælp af en parallel RLC. Disse modeller er en første oredr tilnærmelse af den faktiske model og er gyldige tæt på resonans. Jeg har aldrig brugt mentor Grafisk simulator, så jeg ved ikke, hvordan at modellere en retningskobler. Jeg er thinkink, hvis du kan bruge en anden metode.

Er det udgangsbølgeformen korrekte? Jeg målte bølgeform mellem antennen model og modulatoren.

Bølgeformen er i princippet helt korrekt, beacuse du har et faseskift ved hver overgang, men det forekommer, at der er en vis amplitude spørgsmål. Bare et par ting: 1) data-rate, i din simulation, er meget høj: det samme som bærefrekvensen. Jeg synes, du skal reducere det til at have en bedre idé om amplitudeforvrængning Ved overgangen occours. 2) Hvis du sender til modulatoren pseudo-tilfældige datas, i stedet for et ur, skal du være i stand til at se også øje-diagram ved hjælp af akkumulerede plots. Regards.

Jeg brugte en lavere datahastighed for min simulering. Jeg fandt ud af, at amplituden er overskridelse på overgangene. Hvordan man kan overvinde den amplitude problem?

Kanterne af dig datasignal er meget skarpe. Jeg tror, ​​at en transmission filter bør anvendes på data, før de sendes til modulatoren. Du kan bare prøve at bremse stigning / fald tid af data generator i din simulering. Man kan også prøve at reducere Q af systemet sætte en lav værdi modstand i serie til antennen. Regards.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back