BPSK

Z

zeerum

Guest
hej alle
vi fik simulering af BPSK som en opgave.hvad det gjorde, var at generere BPSK symboler (-1 1) og efter upsampling og filtrering (puls profilering) sendes til modtageren.

jeg ville gerne vide, hvor det faktiske graduering sker i det.hvor er transportøren frequecy moduleret ved at modulere signal.
også hvis en transportvirksomhed (sinusoid) afpasses senere af disse BPSK symboler (som jeg dont know hvor), så hvorfor har vi kalder det digital modulation fordi analog modulation det samme sker også, en analog luftfartsselskab bølge reguleres.så hvor ligger forskellen?

en morething .... hvis alle luftfartsselskab signaler analoge signaler så hvor der faktisk er digital kommunikation foretaget siden vi læse i lærebøger, at kommunikation er nu mest digital.

Venligst clearify min forvirring som m kinda tabt i det ... har læst en hel lang række artikler om det, men intet hjalp

thnx

Meddelelsen er analog, hvis de modulerede signal indeholder løbende overgange ..

Meddelelsen er digitalt, hvis de modulerede signal indeholder diskret overgang niveauer.

For eksempel i AM det modulerede signal kan tage tage de værdier, der varierer kontinuerligt.

I BPSK de modulerede signal indeholder kun to mulige overgange (to faser)
I QPSK den kun indeholder 4 mulige overgang stater
I FSK det indeholder diskret frekvens niveauer
I PAM det indeholder diskret amplitude niveauer.

Også signalet i digital kommunikation er repræsenteret først i digital form og moduleret ved hjælp af analoge grundlæggende signaler.Dette giver diskret karakter til modulerede signal.

Jeg tror, det vil rydde din tvivl ...

hej zeerum

hvad vi gør i simulation en smule forskellig fra, hvad vi egentlig burde gøre i praksis.alle pasbåndet repræsentation af signaler har en tilsvarende baseband repræsentation.hvis vi har præfekten synkronisering i modtageren begge repræsentation gå til det samme punkt.det er almindeligt i simulation, når vi ønsker at udforske fænomener som kanal svar, puls forme, ...men ikke præfekten synkronisering, (for nemheds skyld), vi kan simulere den i baseband.
hvis du henviser til Matlab (især 7.xx) alle digital modulation udføres i baseband og derefter, hvis det er nødvendigt i dit simulering, kan du upconvert det til din interesseret frekvens.

om dit andet spørgsmål, som jeg vil gå lidt i dybden.graduering har to vigtige typer, lineær og ulineær.Lineære graduering i baseband repræsentation er simpelthen en kortlægning (se Matlab).som input giver det symbol indeks og tage modulere prøve.men om forskellen med analog modulation jeg burde vægt, at der i digital modulation vi har to kritiske delsystemet match filter, og svær beslutning.det er på grund af to forskellige synspunkter, troskab i analog kommunikation og nøjagtighed i digital modulation.

håber dette hjælper dig.
hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back