Brandslukning robot (hvordan det skal gøres)

F

~fuulthrottle~

Guest
Jeg gør mit sidste år projekt som titel ovenfor ... jeg gerne komme med en automatisk robot, der kan registrere varme af ild fra nærliggende, når sensoren registrerer varmen, vil robotten fungerer. så robotten vil søge efter varmekilden. efter at den finder brand. robotten vil sprøjte ildslukker til den ild jeg har brug for forslag til, hvordan du gør dette projekt fra bunden ... -Hvilken type kredsløb har jeg brug for? -Hvilken type motor til at bruge? -Hvilken type sensor har jeg brug for? -Hvilken type microcontroller at bruge? -Hvordan du gør programmering?

Hej, Nice ide ... For denne operation for at få udført i et sekventeret en måde, du bliver nødt til at centraliseret alle de funktioner ved hjælp af en microcontroller ... valget vil blive din blive din baseret på dine tidligere viden om mikrocontrollere ... Jeg foretrækker PIC conrollers og en C compiler MikroC ... Du kan bruge termiske sensorer som LM35 tilsluttes regulatoren med ADC subrutine hjælper til at måle temperatur og sætte en tærskelværdi (max temp), over hvilken ildslukker skal arbejde ... for sensing temperatur fra flere stedet bruge flere sensorer .... For brandslukker til at arbejde bruge elektromekaniske ventiler, der opererer på anvendt spænding ..... tak

Jeg tror, jeg har læst om dette projekt før, men jeg kunne ikke huske, hvor .......

Hej, Nice ide ... For denne operation for at få udført i et sekventeret en måde, du bliver nødt til at centraliseret alle de funktioner ved hjælp af en microcontroller ... valget vil blive din blive din baseret på dine tidligere viden om mikrocontrollere ... Jeg foretrækker PIC conrollers og en C compiler MikroC ... Du kan bruge termiske sensorer som LM35 tilsluttes regulatoren med ADC subrutine hjælper til at måle temperatur og sætte en tærskelværdi (max temp), over hvilken ildslukker skal arbejde ... for sensing temperatur fra flere stedet bruge flere sensorer .... For brandslukker til at arbejde bruge elektromekaniske ventiler, der opererer på anvendt spænding ..... tak
Tak ... kan nogen foreslå, hvilken type af overvågning enhed, jeg kan bruge i denne robot .... også jeg vil gerne spørge, er denne form for automatisk robot kan kombineres med manuel kontrol i en enkelt PIC .... har vi brug for tilsætning af programmering eller blot ved hjælp af andre PIC til at styre manuelt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back